tisdag 22 januari 2013

NOTD: Essie - Delicacy

Idag tänkte jag visa er det lacket jag använder mest men också det lacket jag tycker minst om. Hur går det ihop undrar ni säkert nu och det tänker jag så klart berätta. Som flera av er säkert vet om vid det här laget så jobbar jag som sjuksköterska och på min arbetsplats får vi inte ha nagellack såvida de inte är genomskinliga. Mina naglar har fruktansvärt dålig kvalitet och klarar sig inte bara med ett genomskinligt baslack. Det slår aldrig fel de dagar jag bara har baslack då minst en nagel går av. Så därför hittade jag det här lacket på CheapSmells rea som är ett mellanting mellan genomskinligt och vanligt lack kan man väl säga. Jag kan se om naglarna är smutsiga för jag ser igenom lacket men det är samtidigt som det ger mer stadga till naglarna. Lacket jag talar om är Essies Delicacy.


Delicacy är ett extremt skirt lack vilket jag i vanliga fall inte tycker om men som även är mening i det här fallet eftersom att jag ska kunna ha det på jobbet. På bilderna har jag tre lager och det är fortfarande en synlig VNL. Jag använder enbart det här lacket som skydd för mina naglar och egentligen så tycker jag inte alls om det. Det är fult och det ser ut som om jag har doppat mina naglar i mjölk. Formulan är i alla fall helt okej, det blir lite flammigt de två första lagerna sedan jämnar det ut sig bättre och ytterligare lite bättre med topplack.





Glöm inte att vara med och delta i min Giveaway :D

18 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag har ett tips att komma med! Mina naglar är tunna,skivar sig och går lätt av. Men så långa och starka naglar som jag har nu har jag aldrig haft. Lösningen på mitt problem: Depends GelLack!
    Jag kör enbart med bas- och topplack så det är helt genomskinligt, och om man vill så kan man lacka med vanligt lack ovanpå och det tar man bort med Depends röda remover.
    Förut gick mina naglar av bara man tittade på dom, plus att dom var torra, men inte nu längre. Förutom GelLack så använder jag nagelolja som jag lägger under fria tippen samt längst ner på nageln, mot nagelbandet.

    Häslningar Frida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Frida!
      Tack så mycket för ditt tips! Jag ska absolut testa Depends Gellack och se om det kan fungera för mina naglar också. Jag tar tacksamt emot all hjälp jag kan få för mina naglar är verkligen hemska just nu. Nagelolja missbrukar jag redan :D

      Radera
  2. Inte ett jätteroligt lack nej, men jag tycker inte att det är fult heller. Ibland kan jag faktiskt vara på humör för något liknande. Diskret och fräscht, typ. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har andra liknande lack som jag ändå tycker är helt okej, men just det här, det är något med den där mjölkiga känslan som jag inte riktigt fixar :P

      Radera
  3. Jag tycker det kan vara väldigt snyggt med ett sådant här lack. Inte varje dag så klart, men ibland för att bryta av bland alla färger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland är det skönt med lite mer naturliga naglar, men det finns alternativ som jag tycker är snyggare än det här. Får investera i lite mer liknande men finare lack helt enkelt :)

      Radera
  4. Jag gillar lite mer diskreta lack! Tycker att det är väldigt snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har svårt för det här lacket, vet egentligen inte varför mer än att det påminner mig om mjölk som jag nämnde innan :P

      Radera
  5. Du, essie sugar Daddy i två lager och du har fräschare naglar än någonsin! Typ!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska genast kolla upp det Martina. Tack för tipset :D

      Radera
  6. Isadora second nail är mitt tips, som fransk manikyr på flaska och stärker naglarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har testat Isadora Second Nail men gav den nog inte en ärlig chans. Kanske borde göra ett nytt försök.

      Radera
  7. Jag håller med många av de andra som kommenterat. Jag tycker det ser fräscht ut och kan också bli sugen på att ha sådana här lack lite då och då. Däremot är det ju skillnad för dig som "tvingas" ha det för ditt jobbs skull. Fast å andra sidan är det ju en väldig tur att du hittade det här så du kan skydda naglarna och ändå vara diskret.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, jag är väldigt tacksam för det här lacket. Utan det hade mina naglar varit gräsliga. Men jag vill nog ändå ge mig på jakt efter någon annan som passar mig mer i smaken. OPI släpper väl en ny softkollektion snart, så där i kanske det finns någon :)

      Radera
  8. Oj ja det var rätt dyrt såg jag, får fortsätta att leta :)
    Jag är med i din tävling nu iaf :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Essie kostar ju lite grann men om man beställer det online så kan du få det mycket billigare :)

      Radera