tisdag 8 januari 2013

Falskt OPI - Ogre the Top Blue

Nästa lack under veckans tema blir Ogre the Top Blue, även detta lack är falskt då så klart. 



Ogre The Top Blue har precis som All That Razz-Berry än jellycreme-liknande finish och formulan är bra, det är lättlackat och torkar glansigt och snyggt. Däremot torkar det lite långsammare än äkta OPI precis som jag sa igår. Det här är troligtvis det lacket där det har skett mest pigmentskiftningar i flaskan, som ni kan se på bilderna, men detta är inget som märks på naglarna överhuvudtaget. 



Utifrån swatches av äkta Ogre The Top Blue så verkar mitt vara lite mörkare i färgen. Det äkta ser ut att vara mer himmelsblå. Men precis som igår så tycker jag om det här lacket i alla fall.



2 kommentarer:

  1. Härlig blåfärg!
    Jag funderar på skiftningarna, vad de kan bero på och om det verkligen är något just för de falska? Även äkta lack får ju skiftningar om man inte använder dem ofta. Min mamma har några china glaze mm (vanliga köpt på seriösa e-tailers) och de skiktar sig gärna ganska mycket då hon sällan använder dem. Kan säkert vara så att de falska inte orkar blanda sina pigment lika mycket eller framförallt spar in på ingredienser som gör att lacker binder ihop sig. Så då lär det ju gå fortare att det skiktar sig. :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är möjligt att det är något sådant. Jag har aldrig varit med om det tidigare. Tänkte först att de kanske hade blivit blekta av att de stod rätt så ljust men då borde det ju ha blivit bättre om man skakade på dem och blandade runt innehållet men det gjorde ingen skillnad alls. Jaja, huvudsaken är ju att det är snyggt på nageln i alla fall :D

      Radera