lördag 19 januari 2013

Jellymacka med Cirque - Cape Liz & XX

Idag tänkte jag bjuda på min allra första jellymacka, det ni! Det är flera bloggerskor som har visat jellymackor den senaste tiden och jag blev lite sugen på att göra ett försök jag med. Jag valde att använda mig av Cirques Cape Liz samt XX, båda två från kollektionen Objet d'Art. Just XX har jag visat er tidigare här.
Cirque - XX & Cape Liz
Jag började med två lager av Cape Liz som enligt Cirques hemsida är ett ljusblått lack med shimmer men jag måste nog säga att jag tycker att det är mer blågrått. Snyggt är det i vilket fall som helst. Om jag bara skulle ha Cape Liz hade jag målat tre lager men nu nöjde jag mig med två. Efter dessa lackade jag med ett lager av XX och sedan ytterligare ett lager Cape Liz ovanpå det och jag måste säga att jag blev riktigt nöjd. Det här är snyggt! Glittret gör ett mer diskret intryck och dess pastellfärger framhävs mer tycker jag. Formulan är kanon för båda lacken.




Vad tycker ni? Är det en okej jellymacka? Jag vet i alla fall att det inte kommer vara den sista jag gör.





8 kommentarer:

  1. Tack! Jag blev faktiskt riktigt nöjd även om jag i vanliga fall gillar mer färg :)

    SvaraRadera
  2. Väldans trevlig jellymacka om du frågar mig! Måste nog bre mig en smörgås nån gång också i framtiden.

    SvaraRadera
  3. Hola! muy buena combinación!!

    Un besito desde  ❤sɔıʇǝɯsoɔƃuıʌol❤

    He creado mi primer RETO de MANICURAS! y me gustaría que participaras!

    SvaraRadera