måndag 14 januari 2013

Blå måndag: Essie - Butler Please

Jag tänkte att jag skulle vara med på Mrs. Datas blå måndag igen, jag har ju inte varit så jätteduktig på det så här långt men ska försöka bli bättre. Trots allt så har jag ju faktiskt en hel del blåa lack i min samling. Den här måndagen tänkte jag visa er ett av Essies vinterlack, kanske det som jag gillar allra bäst ur kollektionen Leading Lady, nämligen Butler Please.


Butler Please är ett kobaltblått cremelack och det är hur snyggt som helst. Naglarna verkligen lyser. Formulan är så där, den är väldigt tjock och seg men jag ska tunna ut det lite inför nästa användning och då kommer det förhoppningsvis att vara bättre. Två lager räcker för att lacket ska bli opakt.




Jag bara älskar det här lacket! Essie har verkligen lyckats. Det enda negativa med det är att det ser mer mörkt ut och tappar den lysande blå färgen i skugga, men i ljus är det obeskrivligt snyggt. Jag vill också berätta att Nailmanic nu mera även finns att följa på Facebook. Tjoho!


3 kommentarer:

  1. En sån otroligt härlig blå! Älskar den här nyansen, måste se till att köpa det själv. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det här lacket är verkligen fantastiskt fint! Ett sådant där lack som gör att du inte kan sluta titta på dina naglar :)

      Radera