fredag 18 januari 2013

Holofredag: China Glaze - Rapture

Idag är det fredag och vad innebär det? Jo, Skimmerskuggans holofredag så klart! Lacket jag tänkte visa idag är väl egentligen inget riktigt holografiskt lack men det är ju hologlitter i det i alla fall. Jag ville i ärlighetens namn inte slösa mina fina holografiska lack på bilder tagna under en mulen himmel, de får ni se när solen behagar titta fram igen istället. Så därför valde jag China Glazes Rapture och jag vill börja med att säga att lacket är något mer rosa än vad mina bilder ville visa.




Jisses, här har vi ett skirt lack som heter duga. På bilderna har jag 5 lager och det är fortfarande en väldigt tydlig VNL. Den egenskapen gillar jag inte alls hos det här lacket och dessutom så torkar det långsamt så varje lager tar en evighet att göra. Är det då värt det? Nja, svårt att säga. Lacket är fint men inte så fint. Ska testa att använda det som layering vid ett senare tillfälle och se om jag gillar det mer då. Formulan är tunn och rinning och det har därför åkt ner i nagelbanden på sina ställen. Lite av en besvikelse faktiskt för jag hade läst att det här var ett sådant där måste-ha-lack och det kan jag väl inte riktigt hålla med om. Fint som sagt men inget speciellt.





Hoppas att alla får en trevlig fredagskväll och en bra helg. Jag har åkt på en dunderförkylning och tänker tillbringa kvällen i soffan tillsammans med katten men det är mysigt det med!




1 kommentar: