lördag 12 januari 2013

Falskt OPI - Parlez-Vous OPI

Då var det dags för det näst sista lacket i mitt första tema här på bloggen. Tänkte bryta den gul-gröna trenden som ni har sett de senaste dagarna med ett lila lack. Detta är Parlez-Vous OPI och påminner väl till viss del av originalet men ändå inte.


Mitt Parlez-Vous OPI är ett smutslila lack men lite gråa toner, ett ganska mörkt lack. Formulan påminner om de andra falska lacken jag har visat, helt okej med andra ord med lite längre torktid än riktiga OPI. Det här lacket är däremot lite mer opakt och klarade sig därför fint på två lager. Finishen på det här lacket är också det lite jellycreme. Lacket är i sig väldigt glansigt och bilderna är tagna utan topplack.




Vad det gäller färgen i jämförelse med swatches på det äkta så verkar mitt vara mörkare. Även originalet tycks ha den smutsiga lila färgen men ljusare som sagt. Även detta är ett bra lack och jag gillar färgen och tycker att den passar riktigt bra så här års.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar