tisdag 29 januari 2013

Min resa mot starkare naglar med gellack: Del 1 Början

Jag har alltid haft sköra naglar av urusel kvalitet. De har blivit bättre sen jag började använda nagelolja dagligen men det är fortfarande en lång väg kvar innan jag är nöjd. Min största sorg är att de inte vill bli längre utan så fort det börjar bli en bra längd på dem så går de av eller att mina pek- och långfingernaglar aldrig tycks vilja växa ut ordentligt. De skivar sig, spricker och går sönder och jag blir lika ledsen och besviken varje gång. Men kanske finns det ett ljus i tunneln nu.

Den senaste tiden har det nämligen pratats en hel del om Depends Gellack och hur denna tycks ha hjälpt massvis av tjejer att få längd och bättre kvalitet på sina naglar. Därför var jag bara tvungen att köpa mig ett set och nu håller vi både fingrar och tår över att det ska fungera för mina naglar med.



Min tanke är att ni ska kunna följa hur mina naglar förhoppningsvis utvecklas och blir starkare och längre och för att ni ska kunna göra det så måste jag självklart visa er hur mina naglar ser ut. Här är de utan något lack, utan olja, ja helt naturella. Hua!

Innan första appliceringen av Depends Gellack

Ja ni ser ju hur torra och hemska de ser ut. Pek- och långfingernaglarna har mycket sämre kvalitet än ring- och lillfingret. Jag fattar verkligen inte varför det är så. Tänkte bjuda på en rätt dålig bild på hur det ser ut efter applicering av ett lager baslack och två lager topplack.

Med ett lager baslack och två lager topplack

Hur var då appliceringen? Förutom att lacken luktar fruktansvärt illa, typ som smält plast, så var det helt okej att använda lacken och det gick förvånansvärt smidigt. Det har en ganska tjock formula, ungefär som Seche Vite när det börjar torka i flaskan, men det flöt ändå ut bra över nageln. Det var dessutom häftigt hur lacket blev hårt efter bara 30 sekunder under LED-lampan. Jag gillade även funktionen att lampan har en timer så att den själv stänger av sig efter 30 sekunder. Jag skulle troligtvis inte alls komma ihåg tiden annars.

Så första intrycket av Depends Gellack är positivt. Naglarna känns hårda och stabiliserade, förhoppningsvis kommer de hålla bättre. Nu är det bara att vänta och se om de blir längre. Jag vet inte hur ofta jag kommer att uppdatera er på hur det går men varje gång jag behöver byta gellacket är tanken.

23 kommentarer:

  1. Det ska bli intressant att få följa dig genom detta. Hoppas dina naglar ska bli starkare. Jag har lite samma problem, efter jag hade gjort min nagelförlängning i gele så när jag tog bort dem så hade mina egna naglar blivit lite tunna och sköra så nu måste jag jobba upp för att få dem starkare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas också att mina naglar blir starkare. Det vore ju helt underbart i så fall :D

      Radera
  2. Hej, tittar in lite ibland på din blogg och gillar den! Har själv samma nagelproblem. Varje gång nageln växt ut en aning, så skivar de sig, splittras på den fria kanten. Har själv blivit hjälpt av Trinds nagelbalsam och Nail repair, förrutom nagelolja & nagelbandscreme. Men är inte nöjd ännu.
    Skriv gärna om hur det går.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annica! Vad roligt att du gillar min blogg! Det betyder hur mycket som helst! Absolut, jag kommer definitivt att skriva om hur det går :) Förhoppningsvis är det här räddningen mot sköra naglar.

      Radera
  3. Vad är detta för något? Är det ett lack eller bara en förlängning eller förstärkning? Jag förstår inte hehe :P Kan du inte visa en efter-bild med?

    //Emma Hå

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att tanken med Depends Gellack är att det ska vara nagellack som håller länge, i ett par veckor sådär. Det är alltså ingen förlängning utan ett speciellt lack som du målar över dina egna naglar och sedan härdar under en LED-lampa. Jag använder mig bara av bas- och topplacket för att göra en form av förstärkning. Eftersom gellacket härdas så bildar det en hård hinna över nageln och min förhoppning är att den därmed kommer att skydda mina naturliga naglar :)

      Radera
  4. Ska absolut bli intressant att följa med och se hur det går för dig. Har du provat Lush Lemony Flutter till nagelbanden? Skulle rekommendera detta och olja in inte bara när du ska måla om utan även mellan lackningarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipsen Helena! Ja jag smörjer in nagelbanden med Lemony Flutter så gott som varje kväll och oljar både vid byte av lack och annars. Visst sen finns det ju perioder som jag slarvar. Men jag har torr hy och har alltid haft och sen är väl den största boven i det hela all handsprit som jag använder på jobbet. Den torkar ut en massa.

      Radera
  5. Jag har precis samma problem, inkl. de jäkla mesiga pek- och långfingrarna! Måste kapa dem imorgon tror jag, snyft :(
    Blir så trist att blogga då...
    Önskar jag kunde få råd till det här setet också, speciellt om du ger det bra omdöme!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är synd att det kostar så pass mycket! Förutom att undersöka om lacket kan stärka mina stackars naglar så ska det blir intressant att se hur länge en liten flaska med lack räcker, för det påverkar ju också om man vill fortsätta eller inte.

      Radera
  6. Ska bli spännande att följa dina naglars utveckling med gelexperimentet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag tycker också att det är spännande :) Än så länge sitter de på plats.

      Radera
  7. Kommer du o fixar mina med? :D Haha, får hoppas att dem går ner ytterligare lite i pris så man kan införskaffa ett gel-kit :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är välkommen hem till mig på nagelpysselkväll när som helst! :D

      Radera
  8. Åh vad skoj, jag provar samma sak just nu och började i måndags! Mina naglar är redan tåliga och ganska starka, så jag mest bara glad åt förstärkningen nu under vintertid. Det ska ändå bli kul att se hur och om det hjälper dig som har sköra naglar.
    Ska följa det med spänning, speciellt eftersom jag själv har tyckt setet hittills varit bra. Tänkte själv recenssera det nästa vecka efter swatchande och slitage för att se hur bra det håller . :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul Emma, ska bli jätteintressant och se om vi upplever några skillnader med gellacket. Jag kan till exempel känna nu efter nästan fyra dygn att det ser lite missfärgat ut men det känns fortfarande som om det stabiliserar upp mina egna naglar.

      Radera
  9. Det här ska bli jätteintressant att följa eftersom jag gör min egen nagelvårdsresa just nu. Det blir ju extra spännande för mig dessutom eftersom vi använder oss av olika metoder så att jag kan passa på att dra nytta av ditt experimenterande. I ditt fall blir det ju verkligen frågan om hårdtest eftersom du har ett jobb som knappast kan kallas hand- eller nagelvänligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, mina naglar tar väldigt mycket stryk i mitt arbete. Speciellt på grund av uttorkande handsprit men också i det praktiska arbetet med provtagningar och allt. Följer även din nagelvårdsresa med spänning. Ska bli kul och se om du gillar din hemmagjorda nagelolja då jag själv är lite sugen på att göra min egna :)

      Radera
  10. Kul projekt, ska definitivt följa detta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :D Tycker själv att det är roligt och framför allt spännande.

      Radera
  11. Jag har exakt samma problem, ring- och lillfingernaglarna är det inga problem utan det är just pekfinger- och långfingret som går av hela tiden. Antar att det är för att man använder och sliter mer på de två främre naglarna? Men dina naglar ser ganska hälsosamma ut i jämförelse med vad mina gör utan nagellack :) Ska bli spännande att se hur det går med gellacket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är säkert precis så som du säger, pek- och långfinger används mest och slits därför mer. Tänk till exempel vilka naglar det är du använder när du skriver på tangentbordet, just precis, pek-och långfingret ;) I alla fall så gör jag det. Ja, mina naglar ser helt okej nu och det är helt och hållet nageloljans förtjänst. De har blivit mycket bättre sedan jag började olja in dem dagligen. Men än är jag inte nöjd :P

      Radera
  12. Nailmanic: Min Resa Mot Starkare Naglar Med Gellack: Del 1 Början >>>>> Download Now

    >>>>> Download Full

    Nailmanic: Min Resa Mot Starkare Naglar Med Gellack: Del 1 Början >>>>> Download LINK

    >>>>> Download Now

    Nailmanic: Min Resa Mot Starkare Naglar Med Gellack: Del 1 Början >>>>> Download Full

    >>>>> Download LINK K3

    SvaraRadera