onsdag 16 oktober 2013

Different Dimension - Ditz

I februari gick jag loss på Etsy och shoppade hem en hel hög med lack från Different Dimension, det var framför allt kollektionen 80's Baby som lockade mig och de lacken är verkligen så fina som jag hade föreställt mig. Däremot har jag inte visat alla lacken för er än och jag tänkte därför passa på under denna rosa temavecka att visa lacket Ditz.

In February I went nuts on Etsy and bought a whole bunch of polishes from Different Dimension, it was the collection 80's Baby that had caught my eye and those polishes are really as beauitful as I had imagined. I haven't showed you all of them though so I'm taking the opportunity during this pink theme week to show you the polish Ditz.



Precis som resten av lacken i kollektionen så är även Ditz neonfärgat och fullt med det minsta holografiska mikroglittret man kan tänka sig. Formulan är en sann dröm, det glider över nageln som smör och torkar riktigt snabbt. Det som däremot kanske skulle kunna ses som en nackdel är att lacket torkar något matt tack vare dess neonkaraktär och topplack behövs därför för att få upp glansen och det jobbar emot den holografiska effekten som gör sig allra bäst utan topplack. Ja, ni förstår dilemmat. Men lacket är så otroligt fint ändå, jag är hur kär som helst i den här färgen!

Just like the rest of the polishes in this collection Ditz is neon and stuffed with the smallest holographic micro glitter you can imagine. The formula is a dream, it smooths out on the nail like butter and dries really fast. What can be considered as a negative quality though is that the polish dries matte thanks to it's neon nature and therefor require top coat to get some shine which works against the holographic effect that comes of best without top coat. Yeah, you understand the dilemma. But the polish is incredibly beautiful still, I'm so in love with its color!



Tyvärr var det fullständigt mulet ute när jag fotograferade det här lacket så holoeffekten är inte så tydligt men ni får ändå en liten hint av den. Men färgen! Visst är det ett fantastiskt lack?

Unfortunately it was completely cloudy outside when I photographed this polish so the holo effect isn't as visible as I would like but you can still see a hint of it. But the color! Isn't it a fantastic polish?



Nedanför ser ni resten av dagens deltagare i Helenas och Pamsans temavecka, ni glömmer väl inte att titta in hos dem med?

Below you can see the rest of today's participants in Helena's and Pamsan's theme week, you're not forgetting to check their blogs out as well are you?



8 kommentarer:

  1. Jag älskar miniglittret! Åååh så fint!!

    SvaraRadera
  2. Ganska härligt lack tycker jag! Satt faktiskt och funderade på att köpa en flaska av just det här.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar inte rosa alls men detta lack ser ut att vara ett måste att äga. Riktigt läckert!

    SvaraRadera
  4. Riktigt läckert! Kan bara tänka mig hur snyggt det är i solljus. :)

    SvaraRadera