söndag 20 januari 2013

Nail Art Sunday: Mermaid Nails

En av mina favoritbloggerskor Lelack ordnar varje vecka Nail Art Sunday och jag följer alla bidrag med stort intresse och ännu större beundran, alla är extremt duktiga! Jag har själv inte medverkat i Nail Art Sunday tidigare och det beror väl på två saker, jag är inte tillräckligt stadig på hand och inte heller tillräckligt finurlig och kreativ. Jag skulle nog köra fast på de flesta temana (heter det så?). Men! Den här veckans tema är prickar och att göra prickar fixar faktiskt till och med jag, speciellt nu när jag har mina dotting tools till hjälp. Så jag tänkte faktiskt slå två flugor i en smäll och avverka två saker jag har velat göra ett tag. Det första är ju att delta i Nail Art Sunday så klart och det andra är att göra så kallade Mermaid Nails som jag såg här för första gången.



Det är meningen att Mermaid Nails ska se ut som fjällen på en sjöjungfrus stjärt och det kanske ser komplicerat ut men det är faktiskt hur enkelt som helst. Du börjar med att måla hela nageln i en färg, förslagsvis någon av de färgerna du har tänkt ha i manikyren. Sedan när det har torkat så börjar du göra prickar från nageltoppen och nedåt. Det tar lite tid men är inte alls svårt och snyggt blir det. Naglarna blir verkligen jättefina och jag ångrar lite att jag gjorde det den här helgen när jag bara ska ta det lugnt och kurera mig hemma och inte när jag ska ut och partaja. Men jag lär göra den här manikyren många fler gånger. Tänk er den i grönt, åhhh!




Följande nagellack har jag använt:
China Glaze - Sweet Hook
China Glaze - Dance Baby
China Glaze - Beach Cruise-r
China Glaze - Creative Fantasy
Essie - Funny Face
Jade - Deja Vu
OPI - Show it and Glow it

Det var snyggt att få med glittret från Show it and Glow it men det var svårt att få glittret att bilda snygga, jämna prickar. Det syns tydligt på långfingret. Men vad gör väl det? Jag tycker att det här blev superläckert! Kanske vågar jag vara med på nästa veckas Nail Art Sunday med.

16 kommentarer:

  1. Väldigt fint! :) Har inte testat detta men det borde man ju såklart göra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag verkligen att du ska göra :D Det var verkligen jättekul!

      Radera
  2. Supertjusigt:) Vad kul att du tagit mod till dig och publicerat ditt första NailArt Sunday bidrag:) Älskar när det kommer nya tillskott och hoppas verkligen på att du deltar fler gånger. Du ser ut att ha talang för nailart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lela! Det var hur kul som helst att vara med så jag tänker definitivt att göra fler försök :)

      Radera
  3. Så snyggt!! Snygga färger och väldigt bra gjort! :-)

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Detta funkar ju faktiskt på kortare naglar, måste testa det sedan, så svårt att komma på ideér när naglarna är nerklippta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, absolut! Det fungerar utan problem på korta naglar. Vet vad du menar. Det är mycket jag skulle vilja testa som inte alls fungerar på mina korta naglar och inte lyckas jag växa ut dem heller, dumma vinter och kyla :P

      Radera
  5. Jag försökte mig på dethär en gång, men det gick åt helskotta. Dina naglar däremot ser fantastiska ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Martina! Vad glad jag blir för alla era snälla kommentarer! Hade du dotting tools när du gjorde dina? Tror aldrig att jag hade klarat att fixa det här utan dem.

      Radera
  6. Vilken vacker manikyr! Precis som fiskfjäll! Jag är imponerad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Jag blir nästan rörd till tårar av allas fina kommentarer. Det känns mer och mer som om jag kommer våga mig på nail art igen :)

      Radera
  7. Otroligt snyggt! Blir nog att testa denna manikyr :D Jätte snyggt och bra inspiration :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Det tycker jag verkligen att du ska. Det är absolut inte svårt, bara att göra en massa prickar och ha tålamod att låta en rad torka innan du går vidare på nästa :)

      Radera
  8. Åh va kul att du börjat vara med på nailart Sunday. :) Detta va riktigt snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag tycker också att det är kul. Ska verkligen försöka att vara med även i fortsättningen :)

      Radera