torsdag 31 januari 2013

Deborah Lippmann - Between the Sheets

Jag har bara visat er ett Deborah Lippmann tidigare, vet inte varför det har blivit så med tanke på att jag faktiskt äger några stycken. Så jag tänkte i alla fall att jag skulle ta och visa er ett nytt DL idag, det som jag visste direkt när jag såg det att jag bara måste ha det.


Between the Sheets är inte bara ett roligt namn det är dessutom ett fantastiskt fint och krämigt fuchsia-lack vilket råkar vara en färg som jag älskar. Oavsett hur många färger och nyanser jag fastnar för så är ändå fuchsia en som jag kommer tillbaka till och det hela började troligtvis när jag skaffade mig OPI's Koala Bear-y, som förövrigt gjorde sig väldigt fint på mitt badrumsgolv. Hur fint kan ni se i det här inlägget. Between the Sheets är inget unikt lack på något vis men det håller Deborah Lippmanns höga standard. Formulan är otrolig och lacket glider ut över nageln som smör. Det blir opakt på två lager.




Idag får ni tyvärr stå ut med lite gråa bilder men jag tyckte att det var bättre att ni fick bilder som förvisso är gråa men som ändå visar lacket nästan precis som det ser ut än ljusa vackra bilder där lacket ser chockrosa ut.


Om ni är sugna på att beställa era egna Deborah Lippmann så råkar det vara månadens märke hos Nailmail i februari. Så kicka in där imorgon vet jag!

8 kommentarer:

  1. Jag blir verkligen sugen på såna här nyanser nu när våren börjar närma sig. Fast är det inte mer unikt så blir det nog från ett billigare märke.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan säkert hitta en nästan identisk nyans från billigare märken. Jag kan till exempel tänka mig att OPI's Berries in the Canaries är väldigt lik.

      Radera
  2. Åh så läcker rosa. Jag har verkligen ändrat mig, för inte så länge sen så hade jag tröttnat på rosa, men nu tycker jag det är skitsnyggt igen.:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra Ann-Sofie för det finns ju så många fantastiska rosa lack att välja på :D

      Radera
  3. Jättefint! Jag är också svag för fuchsia, men konstigt nog bär jag det sällan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte heller på mig det så ofta men varje gång jag väl gör det så undrar jag varför jag inte har plockat fram färgen tidigare :P

      Radera
  4. Snygg rosa nyans!
    Även om texten till den här låten är lite väl tydlig vad det hela handlar om ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det är ingen subtil text det där inte :P

      Radera