torsdag 17 januari 2013

Isadora - Persian Princess

Ibland vänder blogger på mina flaskbilder och jag förstår inte riktigt varför, kan det vara att den känner av att det är text och därför vänder texten åt rätt håll? Inte vet jag och inte har jag lyckats klura ut hur man vänder tillbaka på dem heller men ni ser färgen oavsett vinkel och det är ju huvudsaken. Jag tyckte att det var dags att gå vidare med Isadoras höstkollektion Jewels of the Orient eftersom hösten är över för länge sen.


Idag föll turen på Persian Princess och jag behövde bara titta på flaskan för att få en ganska säker uppfattning om att det här var ett lack som jag skulle gilla. Och hade jag fel? Nej! Det här är urtjusigt! Färgen är precis lika vacker på nageln som i flaskan, om inte ännu mer. Persian Princess är ett lila shimmerlack, eller kanske foil? Jag har i ärlighetens namn lite svårt att bedöma finishen på det här lacket. Formulan är klanderfri, jag har två lager vilket ser opakt ut i verkligheten men jag ser nu på bilerna att ett tredje lager nog inte hade skadat för det är lite tunt på sina ställen.




Varför jag har låtit det här lacket stå och vänta kan jag inte riktigt förstå mig på. Jag har varit sugen på att lacka med det flera gången men av någon anledning har jag hela tiden valt något annat. Men nu ska det bli ändring på det för vette tusan om inte det här har tagit hem en plats bland mina favoritlack.





7 kommentarer:

  1. Det här var det lacket jag var mest sugen på i hela kollektionen. Men jag har inte använt det än,bara swatchat lite snabbt på en hand men lukten av det fick mig att vilja kasta ut det genom fönstret. Men ett himla snyggt skimmerlack är det iaf :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bara älskar den här färgen men jag håller också med om lukten. Den var fruktansvärt stark, fast mitt lack fick stanna hos mig i alla fall :)

      Radera
  2. Fin färg, spontant vill jag säga shimmer men å andra sidan så har jag inte lacket själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är verkligen hur fin som helst. Shimmer känns rätt :)

      Radera
  3. PP var jättefint i flaskan men på mina naglar var det inte alls så fint. Tror att den inte passade till min hudton, synd på ett så fint lack.
    Hittade till din blogg via Lelas nail art-tävling, har lagt till dig i mina bokmärken! (:

    SvaraRadera