torsdag 24 januari 2013

China Glaze - Harvest Moon

I'm back! Det blev ett litet ofrivilligt blogguppehåll igår vilket grämer mig. Jag hade ju så gärna velat vara med på Grön onsdag igår med. Men det fanns helt enkelt ingen tid till det efter både praktik och jobb. Ska göra allt i min makt för att kunna vara med nästa vecka istället.

Förra veckan så visade jag ju er ett inlägg med mina senaste nagellacksinköp och jag har sedan dess fått lite önskemål på lack som ni vill se ur det inlägget. Idag är det dags för ett av de lacken, nämligen Harvest Moon från China Glaze. Det här lacket kom ut i kollektionen Hunger Games Capital Colors och jag var först inte sugen på det men som vanligt efter att ha sett det hos olika bloggerskor så ändras min uppfattning. Jag tror faktiskt inte att jag har några andra lack som direkt påminner om det här. Visst liknande finns det så klart i min samling men det sticker nog ändå ut som ganska unikt.


Det här är ett snyggt kopparfärgat lack med ett vackert skimmer. Formulan är bra, lacket blir opakt på två lager och det är inga problem att måla med det. Färgen är lite otippad för en vårkollektion utan passar enligt mig kanske bättre till hösten men det är säkert en smaksak. Jag vet i alla fall en person som skulle älska det här lacket året om och det är min mamma, hon är tokig i nagellack i den här färgskalan.




Har ni läst Hunger Games-trilogin? Om inte så tycker jag att ni ska göra det. De är en fantastisk bra bokserie och även om filmen är helt okej så slår böckerna den med hästlängder. Fast så är det väl för det mesta med bokbaserade filmer.





10 kommentarer:

  1. Jag har läst böckerna och sett filmen! Så mycket bättre än vad jag förväntat mig. Klart värda att läsa.

    Det här lacket hade jag, bytte bort, ångrade mig och bytte till mig ett igen vilket jag är superglad för eftersom det är väldigt fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken tur att du fick tag på det igen Helena :) Jag var väldigt tveksam först men efter ett tag med det på naglarna så trivdes jag riktigt bra.

      Radera
  2. Håller med din mamma, den här färgen är såååå läcker. Jag älskar den också! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är stilren men sticker ändå ut på något sätt :)

      Radera
  3. Visst är den vacker! En av mina favoriter från förra året.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker faktiskt om den mycket mer än vad jag trodde att jag skulle göra :)

      Radera
  4. Njaeeee inte min kopp te alls, men jag gillar finishen. Hade den varit lite kallare i tonen hade den nog passat min hud bättre :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju så, man kan inte tycka om allt. Ibland är min plånbok himla glad att inte alla färger passar min hudton ;)

      Radera
  5. Riktigt fin färg även om den aldrig hamnar på mina naglar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säg inte det, helt plötsligt så sitter den där med ;)

      Radera