onsdag 30 januari 2013

Grön onsdag: Isadora - Vintage Mint

Hurra! Den här veckan är lite lugnare än förra och jag hann därför få ihop ett inlägg till Karins gröna onsdag. Jag vet att jag har tjatat om det tidigare men jag längtar verkligen till våren, till sol och ljus, värme och energi. Mörkret som vi lever i under vinterhalvåret gör mig så trött och det är ofta som jag tror att det är läggdags om kvällarna för att jag känner mig trött för att i nästa sekund upptäcka att klockan inte är mycket mer än fem, sex. Jag vill ha vår nu! Om jag inte kan få det ute så tänker jag i alla fall ha det på naglarna och vår för mig är pasteller. Jag älskar pasteller och var tvungen att plocka fram en av mina favoriter dagen till ära.


Isadoras Vintage Mint är ett av mina äldsta nagellack, jag har haft det så länge jag kan minnas och jag älskar det fortfarande lika mycket som jag gjorde när det fick följa med mig hem för flera år sedan. Det skulle nog må bra av lite thinner just nu men för övrigt är formulan bra. Lacket blir opakt på två lager och det är inga konstigheter att lacka med det. Färgen är härligt mintgrön vilket var väldigt populärt för några år sedan och jag tycker fortfarande att det är en fantastisk fin färg.




Vilken typ av eller vilket speciellt nagellack är vår för er?

20 kommentarer:

  1. Snyggt lack, härligt med gröna pasteller.
    Ja du för mig är det nog också pasteller eller så neonlack. Det är coolt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag gillar verkligen det här och det är nog mitt favorit-Isadora här hemma hos mig. Ja, jag gillar det nog till och med mer än Polar Nights och Black Galaxy och andra hypade ID-lack :)

      Radera
  2. Väldigt vackert lack! :) Pasteller är vår för mig =)
    Tur att man kan tjuvstarta våren lite med snygga nagellack! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, om vårkänslan uteblir ute så vill jag ha den på naglarna :D

      Radera
  3. Jag tittar på Vintage Mint och vill ha VÅR!!!
    Jag vet inte om jag tycker det finns några speciella vår-lack... Jag tycker det mesta passar när som helst på året förutom svart och vitt som aldrig riktigt passar men som man bär ändå :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur det, att man inte bara får använda vissa lack under visa perioder. Vad tråkigt det hade varit!

      Radera
  4. Vår = pasteller för mig med. Detta var ju jättefint. Undrar om det påminner om Nubar Kiwi som står i min Helmer och väntar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte Nubar - Kiwi själv men utifrån vad jag kan se på swatches så är det nog inte omöjligt att de är rätt så lika.

      Radera
  5. Riktigt fin och visst får det en att längta till våren. :)
    För min del är det rosa nyanser som säger vår.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh ja, rosa! Det blir jag också mer sugen på på våren :D och sedan ännu mer på sommaren.

      Radera
  6. Vilken trevlig färg! Grönt är defintivt vår för mig, i alla fall ljusa nyanser, kanske i synnerhet gulgröna. Och pasteller och glada klara färger och sånt som känns lätt och lekfullt på nått sätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är konstigt egentligen att man gärna väljer mörka och dova färger under höst och vinter när allt redan är så mörkt och sedan ljusa, färglada lack när det börjar bli ljust.

      Radera
  7. Mintgröna naglar får även mig att tänka på vår. Alla sorters pasteller ger mig grava vårkänslor faktiskt. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja pastell överlag är verkligen vår i mina ögon. Idag är jag extremt sugen på något aprikost pastellack vilket är typiskt med tanke på att jag inte äger något :P

      Radera
  8. Vilket fint godislack! Verkligen fint!

    SvaraRadera
  9. Jag minns att jag var inne på kicks en sommar, innan jag fastnat på allvar för nagellack (men efter att intresset börjat vakna lite smått tror jag) och två tonårstjejer kom in och funderade på att köpa den här. Jag hade inte kommit så långt att jag ville ha gröna lack än då, så jag lät det stå. Sen fick starboard följa med i min första beställning från transdesign och sen var jag såld.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tog lång tid innan jag vågade mig på gröna lack med, så här ljusa var inga problem men de där knallgröna lacken kändes jättekonstiga på naglarna. Och nu bara älskar jag dem. Skönt att man inte är sämre än att man kan ändra sig :)

      Radera
  10. Vilket fint lack! Jag tror inte att jag har sett det förut. För mig är definitivt krämpasteller vårfärger på naglarna och jag längtar som bara den tills jag har lackat mig igenom de mörka vinterfärgerna som jag har köpt nu under vintern :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte om det ingår i Isadoras bassortiment eller om det var något som var exklusivt för den säsongen. Äsch, kör vartannat finger mörk vinterfärg och vartannat färgglatt vårlack ;)

      Radera