fredag 26 juli 2013

Glossybox Juli 2013

Jag älskar att gå ner till brevlådan och se att min Glossybox har kommit, det är lika skönt varje månad att se att jag har fått den direkt hem istället för att behöva åka och hämta den hos postombudet. Förra månaden fick jag en helt okej box och jag var så klart supernyfiken på vad som skulle ligga i boxen den här gången.

I love to walk down to my mailbox and see that my Glossybox has arrived, it's always nice to receive it right to my mailbox and not having to go to the postal office to pick it up. Last month I was pretty satisfied with my box and of course I were super excited and curious to see what this box contained.



Förra månaden var boxen specialdesignad av Therese Sennerholt som är en av mina favoriter bland grafiska designer, jag älskar hennes tavlor. Den här månaden vad boxen specialdesignad med. Inte av en speciell person dock men den ser inte ut som den klassiska rosa boxen som ni ser. Jag tycker faktiskt om den även om den inte kommer att stå på en synlig plats i min lägenhet. Månadens box heter Le Grand Bleu och ska inspirera till en sommar på stranden. Perfekt nu när min semester strax är slut och strandhäng kommer bli rejält reducerat men det är säkert många som har sin semester kvar och som kan få den inspiration som boxen vill ge.

Last month the box was specially designed by Therese Sennerholt who is one of my favorite graphic designer, I love her posters. This month the box is also specially designed. Not by a special person but it doesn't look like the regular pink box as you can see. I kind of like this look even if it won't get a visible resting place in my apartment. This months box is called Le Grand Bleu and are supposed to inspire for a summer at the beach. Perfect now when my vaccation almost is over and days at the beach will be really reduced but I'm sure that there are a lot of people who have their vaccation left and who might get the inspiration that the box want to give.

Som vanligt innehöll boxen fem produkter och det här är vad jag fick:

As usual the box contained five products and this is what I got:


1. GOLDWELL - Dualsenses Color Extra Rich 60sec Treatment
Snabbverkande och återuppbyggande kur som ger nytt liv till ditt hår på bara 60 sekunder. För färgat hår, men används med fördel av alla hårtyper då den är skonsam, näringsrik samt ger fin lyster. Med hallonkärnolja och UV-filter. Originalprodukt 183kr/200ml

Jag förstår inte varför jag alltid får produkter för färgat hår i mina boxar eftersom jag inte har färgat hår, jag måste kollat hur jag har ställt in min profil. Men det gör inte så mycket, jag tycker att det är jättekul att få hårprodukter, speciellt vårdande sådana. Den här produkten luktar dessutom gott och jag ser fram emot att få testa den.

1. GOLDWELL - Dualsenses Color Extra Rich 60sec Treatment
Quick-acting and rebuilding treatment that gives new life to your hair in only 60 seconds. For colored hair, but can be used by all hairtypes since it's forbearing, nutrient and gives a great shine to your hair. With oil from raspberry seeds and UV filter. Original product 183SEK/200ml

I don't understand why I always get products for colored hair in my boxes since my hair isn't colored, I have to see what I put in my profile. But it doesn't really matter, I think it's really fun to get products for the hair, especially tending ones. This product smells great and I'm looking forward to try it. 


2. YOUNGBLOOD MINERAL COSMETICS - Mineral Primer
Makeup-primer med Vitamin A och E samt mineraler som hjälper till att skydda hudens celler, stimulerar kollagenproduktionen och återuppbygger stressad hud. Ger ett perfekt underlag för makeup och ökar dess hållbarhet. Originalprodukt 545kr/30ml

Det här är andra gången på tre månader som jag får en primer i boxen och det är något konstigt med den. Första gången för två månader sedan så saknades produkten helt och den här gången hade korken lossnat och i stort sett allt innehåll hade runnit ut i boxen och över de andra produkterna. Så tråkigt! Speciellt som jag är nyfiken på att testa en bra primer och dessutom har hört en massa gott om just den här. Skärpning Glossybox!

2. YOUNGBLOOD MINERAL COSMETICS - Mineral primer
Makeup primer with vitamine A and E and minerals that helps protect the skin's cells, stimulates the production of collagen and rebuilds stressed skin. It gives a perfect foundation for makeup and make it last longer. Original product 545SEK/30ml

This is the second time in three months that I get a primer in my box and there is something wrong with it. The first time two months ago the product was missing from my box completely and this time the cap was off so pretty much all of the content has spilled out in the box and over the rest of the products. So tiresome! Especially since I'm curious about trying a primer and I have alse heard a lot of good things about this one. Get it together Glossybox!


3. BEAUTYBIRD - Fly High Active Foot Gel
Svalkande och lugnande gel för varma, trötta och svullna sommarfötter! Menthol och eucalyptusolja fräschar upp och ger en god doft samt gör dina fötter omedelbart svala. Originalprodukt 79kr/75ml

Den här produkten är jag väldigt nyfiken på. Ska bli intressant att testa den på trötta fötter efter en löprunda och efter en kväll i högklackat. Jag hoppas att den kommer vara bra för jag kan verkligen behöva en sådan produkt.

3. BEAUTYBIRD - Fly High Active Foot Gel
Cooling and soothing gel for hot, tired and swollen summer feet! Menthol and eucalyptus oil freshen up, gives a nice scent and immediate make your feet cooled down. Original product 79SEK/75ml

I'm very curious about this product. It's going to be interesting to try it on tired feet after a run or after a night in high heels. I hope that it's going to be great because I could really need a product like this.


4. NAILS INC - Brook Street Nail Polish
Korall är en klassisk sommarfärg och här får du ett underbart nagellack i en mjuk rosa, korallig nyans. Uppiggande och modern samtidigt som den är bärbar vilket gör att den passat de flesta stilar och åldrar! Orginalprodukt 149kr/10ml

Det har funnits nagellack i mina tre sista boxar och det gör ju så klart inte mig ett dugg eftersom jag älskar nagellack. Däremot är jag inte speciellt förtjust i korallfärgade lack men då jag inte har mer än ett Nails Inc tidigare så är jag ändå nöjd.

4. NAILS INC - Brook Street Nail Polish
Corall is a classic summer color and here you get a wonderful nailpolish in a soft pink, corall shade. Refreshing and modern at the same time as it's wearable which make it fit the most styles as well as all ages. Original product 149SEK/10ml

There has been a nailpolish in the last three boxes of mine and of course I don't mind at all since I love polishes. Although I'm not particularly fond of corall polishes but since I don't have more than one Nails Inc before I'm still satisfied.


5. ANATOMICALS - You Need A Blooming Shower Gel
Härligt fräsch kroppsrengöring med en söt och mycket blommig doft. Allt du behöver för att återskapa sommarkänslan i duschen! Fri från parabener och sulfater. Originalprodukt 79kr/300ml

Jösses, den här doftar som en hel äng av rosor. Lite väl stark doft enligt min smak men då har jag bara smygdoftat på den i flaskan. Det kanske är skillnad i duschen. Jag tänker i alla fall testa den och ge den en chans då jag har hört att Anatomicals produkter ska vara väldigt bra.

5. ANATOMICALS - You Need A Blooming Shower Gel
Delightfully fresh body cleanser with a sweet and very bloomy scent. All you need to recreate that summer feeling in the shower! Free from parabens and sulfates. Original product 79SEK/300ml

Gosh, this really smells like a whole field of roses. A bit to strong of a scent for my taste but I have only smelled it in the bottle. Maybe there will be a difference in the shower. I'm going to give it a try anyway since I've heard a lot of positive things about Anatomicals products.

 Jag måste säga att det här är nog den boxen som jag är mest nöjd med hittills av alla de boxar jag har fått. Varenda produkt är användbar och det finns inte en enda som jag inte känner att jag kommer använda.

I have to say that this is probably the box that I'm the most happy about this far from all the boxes I've recieved. Every product is useful and there aren't a single one that I don't think that I will use.

1 kommentar: