lördag 5 januari 2013

China Glaze - Escaping Reality

En av förra höstens kollektioner som jag såg extremt mycket fram emot var Cirque Du Soleil från China Glaze och jag kan inte säga att den har gjort mig besviken så här långt. Än så länge har jag bara visat ett lack ur denna kollektion och jag tyckte därför att det var dags igen. Den här gången med det skrikigt rosa lacket Escaping Reality. Det här är ett väldigt rosa lack, precis på gränsen till neon och har exakt samma egenskaper som gör det sjukt svårt att fotografera. Ta därför färgen med en nypa salt, det här lacket är nämligen bra mycket starkare rosa än vad mina bilder vill visa.



Som jag sa så är det här ett galet rosa lack och jag bara älskar det! Enligt mig fungerar det här precis lika bra till vardags som till fest, det är nog bara på jobbet som jag inte skulle komma undan med det här lacket på fingrarna. Formulan är bra, lite tunn men ändå lättlackat. Lacket torkar matt precis som många neonlack gör så det kan därför vara en bra idé att ha topplack över.







Jag slänger med en bild med blixt med för att ni ska få ett hum om hur lacket ser ut i starkt ljus. Vilken skillnad va?







2 kommentarer:

  1. Väldigt tjusigt. Jag som är svag för riktigt starka färger kanske behöver det här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då måste jag tipsa om Hanging in the Balance och Creative Fantasy från Cirque du Soleil-kollektionen de med. Riktigt färgstarka underbaringar de med :)

      Radera