söndag 27 januari 2013

Nail Art Sunday: Black & Gold

Då var det söndag igen och om jag har förstått det rätt så är det valfritt tema hos Lelack och hennes Nail Art Sunday idag. Det passar mig alldeles utmärkt då jag var på fest igår och hann fota min manikyr innan jag åkte. Det är mer eller mindre en total rip-off från Chalkboardnails men jag tyckte att det var så snyggt när hon visade det på sin blogg att jag inte kunde låta blir att göra något liknande själv. Fast det är väl dels det som våra bloggar är till för, att inspirera andra?


Jag har i alla fall valt att göra en manikyr i svart och guld med hjälp av OPIs Bring on the Bling och A-Englands Camelot som jag redan har utsett till det absolut bästa svarta lacket någonsin. Det täcker perfekt på ett lager och är så himla lättlackat. Jag bara älskar det! Här har ni resultatet, ränderna gjorde jag med hjälp av tejp.





Jag älskar alla glitterlacken ur Burlesque-kollektionen. De är så kompakta och passar perfekt för den här typen av nailart. Jag har ju tidigare gjort den här manikyren med Show it and Glow it. Det är verkligen kul att kombinera svart med kompakt glitter, det blir perfekta festmanikyrer.


15 kommentarer:

  1. Supersnyggt! Jag håller med om att det är kul att inspireras av andra, så ser inget fel i det. :) Jag brukar som du skriva ut att den här hittade jag hos den bloggen och givetvis inte hävda att man kom på allt själv. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, och eftersom min fantasi är lika med noll så är jag beroende av den inspirationen. Väntar fortfarande spänt på att jag ska lyckas växa ut mina naglar så att jag kan testa din supergulliga pandamanikyr :D

      Radera
  2. Väldigt snyggt! Gillar kombinationen svart-guld! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag tycker också att det är en snygg kombination, stilren men ändå så sticker den ut :)

      Radera
  3. Såååå otroligt snyggt. Jag såg också det inlägget hos Chalkboardnails och tyckte det var så vackert!
    Så du använder vanlig typ kontorstejp, genomskinlig eller? Lägger du på tejpen dagen efter?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har använt mig av vanlig kontorstejp. Börjar med en basfärg, i det här fallet svart då. Sedan tar jag ett lager Seche Vite och ser till så att allt verkligen har torkat ordentligt. Sedan lägger jag på tejpen och gör på precis samma sätt som när man använder striping tape, dvs drar bort tejpen medan det andra lacket fortfarande är blött. Kan ju lägga till att det här fungerar bättre på vissa lack än andra, en del åker med tejpen upp men min erfarenhet är att om det bara har torkat ordentligt så är det inte problem. Men det måste vara ett lager topplack emellan de båda färgerna :)

      Radera
  4. Supersnyggt verkligen! Jag blev också lite sugen på att härma den nu. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag att du ska :) Det är väldigt enkelt när man väl har fått grep om tejpandet som kan vara lite pilligt.

      Radera
  5. Det här tyckte jag också om. Tänker nog också vara en liten härmapa rätt som det är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kul att vara en härmapa ibland ;) Sedan kan man ju göra personliga detaljer också om man vill det. Ha randen längs med nageln i stället för rätt över eller något.

      Radera
  6. Hej Elin!
    Tack för en trevlig blogg. Vilken läcker manikyr. Jag skulle verkligen vilja prova själv. Bring on the bling verkar supernice... Men svår att få tag på. Har du bara målat en gång? Vet du om China Glace har något lack som motsvarar detta. Alltså lika täckande och glittrande ;-). Har kollat lite och glitter finns det gott om men de verkar tunna på glitter så man får lacka många gånger för att få samma utseende som flaskan.

    M v h Anna.

    SvaraRadera