onsdag 16 januari 2013

Grön onsdag: Essie - Pretty Edgy

Karin som driver Nailmail men även bloggen Vacker & Underbar kom på idén att starta Grön onsdag, kul tycker jag och hänger därför självklart på startskottet för vår nya svenska temadag. Jag måste säga att den svenska nagelbloggsvärlden är fylld av de mest trevliga tjejerna man kan tänka sig, ingen tråkig stämning alls utan alla är hjälpsamma och hur goa som helst!

Så för att fira min och alla andras allra första officiella Gröna onsdag så lackade jag i viss stress om igår kväll till Essies Pretty Edgy som jag fyndade när CheapSmells hade rea i höstas. Lacket tillhör kollektionen The Summer Collection som kom ut sommaren 2010.


Pretty Edgy är ett grön cremelack som håller hög kvalitet precis som de allra flesa Essie-lacken jag har testat. Fromulan är bra om möjligtvis något tunn vilket bidrog till att lacket har åkt ner under nagelbanden på vissa ställen, men utöver det var det lättlackat. Lacket blev så gott som opakt på två lager men jag valde att ha ett tredje för bildernas skull. Allt som oftast så syns ju skavanker på bilderna som jag inte alls lade märke till på naglarna.




Jag hoppas att Grön onsdag blir ett stående tema framöver och jag ska göra mitt bästa för att deltaga så ofta jag kan. Det finns inte så väldans många gröna lack i min samling så jag kommer nog behöva stå över då och då av den anledningen om inte annan.


4 kommentarer:

  1. Det där är en så otroligt fin grön nyans! Verkligen tjusigt! Kul att du är med! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karin, klart man vill vara med :) Ja, jag gillar också den här nyansen.

      Radera
  2. Den är verkligen superfin! Har bara använt mitt en gång, borde plocka fram det igen. Det förtjänar det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir lätt så när man har många lack, i alla fall hemma hos mig. Jag testar något jättefint och sedan glöms det bort i havet av alla andra otestade lack :P

      Radera