söndag 13 januari 2013

Liebster Award

Häromdagen fick jag en trevlig överraskning, Gelic' som driver den fantastiska nail-art-bloggen Gelic' Nail Art har gett mig ett Liebster Award. Tack så hemskt mycket! Jag blev hur glad som helst. Det är så kul att få veta att andra uppskattar det man gör, allt blir ju så mycket roligare då.

Om jag har förstått det rätt så är tanken med Liebster Award att nya bloggar ska få uppskattning och spridning till andra som kan vara intresserade av bloggen.




Reglerna är enkla, mottar du ett Liebster Award så ska du:

  • Berätta 11 saker om dig själv. På så sätt får dina läsare veta mer om dig.
  • Svara på de 11 frågor som du fick från den person som nominerade dig.
  • Skriv 11 egna frågor till de bloggar som du vill nominera.
  • Nominera 11 andra bloggar, du får inte nominera tillbaka till den som du fick nomineringen av.
  • Berätta för dem du har nominerat.
Så det är väl bara att sätta igång. Jag fick alla frågor på engelska men har valt att översätta allt till svenska.

11 saker ni antagligen inte vet om mig 

1. Jag är en väldigt social person och älskar mina vänner över allt annat men ibland vet jag inget bättre än att vara hemma själv, uppkrupen i soffan med en filt, en bra bok och en kopp te. Speciellt under den här årtiden.

2. När jag var liten ville de andra tjejerna bli popstjärnor och prinsessor, men inte jag. Jag ville bli forskare i Kinas djungler och jobba på att rädda jättepandan från utrotning. Behöver jag lägga till att panda var mitt favoritdjur?

3. Jag är en inbiten hästtjej men har inte varit i ett stall på alldeles för länge. Det är få saker som jag kan sakna så mycket som stallet, med alla dofter, ljud och hästarna så klart! Det finns ingen lugnare eller mer harmonisk plats på hela jorden.

4. Jag har väldigt lätt för att börja samla på saker. Just nu står ju nagellack högt upp på listan som ni förstår men det har varit allt möjligt genom åren, cd-skivor, servetter, brevpapper, tvålar, skor etc. Som tur är så har jag blivit mycket bättre på att göra mig av med saker också, annars hade ni väl sett mig i något dokumentärprogram om extrema samlare om några år. Nej ok, så illa är det inte.

5. Jag är tokig i glass! Om jag får välja mellan allt gott i hela världen så skulle jag välja glass. Favoriten är så klart Ben & Jerry's. Åh, jag blir glasssugen bara av att skriva det här!

6. Jag kanske inte ser ut som en hårdrockare på utsidan men mitt hjärta kommer alltid att slå extra hårt för den musikgenren.

Chicko




7. Jag har en kisse som jag älskar som om han vore min bebis, vilket han också verkar tro att han är ibland.









8. Jag älskar mitt jobb som sjuksköterska och har inte tvekat en sekund på om jag valde rätt yrke.

9. Jag är extremt ambitiös och har ofta alldeles för höga krav på mig själv.

10. Jag är och har alltid varit väldigt tacksam för min lillebror.

11. Det värsta skolämnet jag visste under min uppväxt var historia. Idag ångrar jag att jag inte tyckte att det var mer intressant då för det gör jag verkligen nu.

Gelic's 11 frågor

1. Vad fick dig att börja blogga?
Jag har alltid älskat att skriva i alla möjliga olika former och har alltid tyckt att det vore roligt att driva en blogg. Därför valde jag att kombinera mitt intresse för skrivning med mitt intresse för nagellack för att skapa en blogg som jag förhoppningsvis kommer att älska att skriva lika mycket om 10 år som jag gör nu.

2. Om du bara fick använda en nagellacksfärg (med alla nyanser från ljust till mörkt) i resten av ditt liv, vilken färg skulle du välja och varför?
Oj, vad svårt. Det lutar åt blått eller lila men jag får nog säga lila. Mest för att det är min favoritfärg men också för att jag tycker att det är en färg som är smickrande till min hudton. Dessutom så finns det ju otroligt många olika nyanser av lila.









3. Vilket är det värsta stället du har spillt nagellack på?
I badrummet. Jag råkade tappa en flaska som gick i tusen bitar och skvätte nagellack över både vägg och golv. Så här tjusigt blev det. Det var inte lätt att ta bort vill jag lova utan det är fortfarande en svag rosa nyans mellan plattorna på golvet.







4. Vilket är det konstigaste stället du har spillt nagellack på?
Jag har nog faktiskt lyckats undvika att spilla nagellack på några konstiga ställen.

5. Vilket var ditt första nagellack någonsin? Färg, märke och hur fick du det?
Hjälp, ska man komma ihåg detta? Jag har faktiskt ingen aning men en rätt så säker gissning är att jag köpte mitt första nagellack någon gång på lågstadiet/mellanstadiet när jag var med mamma på Gekås i Ullared. Jag tror att jag har nämnt förut hur mycket jag älskade att gå i deras nagellackshyllor. Så ett lågprislack absolut, troligtvis i någon stark färg.

OPI och China Glaze

Resten








6. Hur förvarar du dina nagellack?
Just nu har jag alla mina nagellack på två hyllor i mina vitrinskåp, men det börjar bli väldigt trångt. Så när lönen kommer är jag den första upp på IKEA för att köpa mig min första Helmer. De står uppdelade efter märke och sedan efter färg.
Så här ser det ut nu:











7. Var målar du dina naglar? (Framför tv:n/datorn etc)
Jag målar nästan alltid mina naglar framför tvn på kvällarna.

8. Var tar du majoriteten av dina bloggfoton?
Tidigare var det där jag kunde hitta tillräckligt med ljus men sedan i julas så tar jag så gott som alla mina bilder i mitt ljustält som jag fick i julklapp.

9. Gillar du att matcha dina naglar till kläder, smink, smycken eller är det helt slumpmässigt?
90 % av min garderob består av svarta kläder så det är inte direkt en utmaning att matcha naglarna till kläderna men jag tror inte att jag hade tänkt så mycket på det även om min garderob hade varit mer varierande. Jag hade väl sett till så att det inte skar sig allt för mycket i alla fall. Men ska jag iväg på något speciellt så kan jag anpassa naglarna så att de passar tillfället eller ge en svart outfit ett lyft med färgglada naglar.

10. Hur många nagellack har du i din samling?
379 st. Oj!

11. Har du en max gräns för antal nagellack? Eller tror du att så länge du har råd med det och gillar alla dina nagellack så kommer du behålla dem och fortsätta samla?
Nej, utan jag kommer fortsätta så länge jag tycker att det är kul och så länge det finns plats. Men jag har blivit mer restriktiv till vad jag köper.

Mina 11 frågor till er

1. Vad tycker du är det bästa med att blogga?
2. Hur många nagellack finns det i din samling?
3. Vilket nagellack överraskade dig mest positivt/negativt?
4. Hur ser din nagelvårdande rutin ut?
5. Vilka nagelvårdande produkter skulle du inte klara dig utan?
6. Har du något favoritmärke vad det gäller nagellack? Vilket och varför?
7. Hur ofta målar du om dina naglar?
8. Om du fick möjligheten att skapa din egna kollektion av nagellack, hur skulle den se ut?
9. Hur många otestade nagellack har du?
10. Vilken nageltrend i år är du mest nyfiken på?
11. Vilket är det roligaste namnet du vet på ett nagellack?

Mina nomineringar
Jag vet att man egentligen skulle nominera 11 bloggar men många av de jag tänkte på hade redan fått ett Liebster Award eller är på engelska vilket självklart försvårar det hela så jag har skrivit på svenska. Men några vill jag allt nominera och de är följande:
Ni får göra vad ni vill med nomineringarna tjejer men jag ville ändå visa er att jag uppskattar era underbara bloggar :)

2 kommentarer:

  1. Kul läsning, tack för att du bjuder oss läsare på detta:) Kunde inte låta bli att fnissa lite åt bilden på badrumsgolvet och det röda lacket;)

    SvaraRadera
  2. Va kul att läsa din :D Vilken fin ordning du hade på lacken också! Och förstår jag varför du gillade min panda-nail art lite extra mycket. ;)

    SvaraRadera