torsdag 10 januari 2013

Falskt OPI - Fiercely Fiona


Vi fortsätter med Shrek-temat i veckotemat tänkte jag, detta med lacket som ska föreställa Shreks fru. Självklart pratar jag om Fiercely Fiona.


Jag kan egentligen inte riktigt förstå vart den här gulgröna färgen har med Fiona att göra, vad jag vill minnas från filmerna så har Fiona samma färg som Shrek, men OPI hade säkert någon tanke när de valde den här färgen. Det är i alla fall en unik färg som inte påminner om något annat lack i min samling. Lacket är gult med en svag nyans av grönt, i mina bilder framhävs inte den gröna nyansen speciellt mycket alls. Formulan på lacket är vad man kan vänta sig av de flesta gula cremelacken. Det krävs flera lager för att lacket ska kännas jämnt, i det här fallet har jag tre lager.





Utifrån vad jag kan se på swatchesbilder så påminner det här mycket om det äkta vad det gäller färg, möjligen är det äkta lite mer grönt men det är svårt att säga. Snyggt är det i vilket fall som helst och jag kan tänka mig att det här kommer att användas flitigt till sommaren sen.



4 kommentarer:

  1. Snyggt! Ett sånt lack måst jag ha till våren! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det här är riktigt snyggt! Lagom gult för mig som fortfarande har lite svårt för de där knallgula lacken :)

      Radera
  2. Håller med om att hon nog var samma färg, men å andra sidan är det ett fint lack och de kunde väl inte ha två likadana lack med två olika namn i samma kollektion, det hade varit knasigt ;) hahah

    Och förresten, Jag har just nominerat dig till ett Liebster Award! Gå in på min blogg och kika! :) Det innebär att man svarar på några frågor plus känner lite ära över nomineringen. ;) Hoppas du kommer gilla. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket Gelic! Vad glad jag blir :D Ska försöka få ut ett inlägg med svar på frågorna så snabbt jag hinner.

      Radera