måndag 28 januari 2013

Blå Måndag: Orly - Viridian Vinyl

Då var det måndag igen och jag tänkte att jag skulle visa er ett av de lack som jag har bytt till mig i Facebook-gruppen Lacka - Byt, det är utan tvekan den bästa gruppen jag är med i på Facebook. Lacket heter Viridian Vinyl och tillhör Orlys kollektion Plastix. Det är mitt första och enda matta lack (om man bortser från matt topplack) och det passar så klart in på Mrs. Datas Blå måndag.


Finishen är alltså matt på de här lacken men de är ändå inte helt matta. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara, de glänser inte men de är ändå inte helt matta utan det finns en viss lyster i dem. Förstår ni? Det kanske är lättare att förstå vad jag menar om ni tittar på bilderna. Jag har använt Seche Vite på ringfingret för att visa skillnaden på finishen.



Formulan är bra, lacket blir opakt på två lager men jag valde ändå att göra ytterligare ett. Detta för att försöka undvika penseldrag och märken i lacken som det så enkelt kan bli i matta lack. Färgen är en blåbaserad teal och jag gillar den verkligen. Den är snygg både som matt och med topplack för mer glans. Jag tror att jag kommer använda den mer med topplack än utan för jag gillar när det är lyster i mina naglar, dels därför som jag älskar Seche Vite.




16 kommentarer:

  1. Finishen ska väl vara lite som gummi, tror jag? Jag har också denna och tycker den är fin. Gillar att den inte är helt matt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter troligt med tanke på kollektionsnamnet och det påminner faktiskt lite om gummi. Jag tycker faktiskt om det mycket mer än vad jag trodde att jag skulle göra :)

      Radera
  2. Cool finish, jag har inget lack med sån finish. Läckert. Men det är fint med SV också. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här är mitt första med som sagt :) Gillar det mer och mer desto längre det sitter på faktiskt.

      Radera
  3. Läckert! Jag gillar lack med lite annorlunda finishar, och den här har ju superfin färg också. Jag är väldigt svag för teal.

    SvaraRadera
  4. Vad kul att du gillart! Tycker det är väldigt tjusigt på dig :)

    SvaraRadera
  5. Väldigt snyggt! Roligt med lite annorlunda lack :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är kul att bryta av med något annat :)

      Radera
  6. Denna var svår, fint men hade ändå velat ha den matta locken den har i flaskan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är flaskan häftig! Rolig idé av Orly att använda frostade flaskor till hela den här kollektionen :)

      Radera
  7. Brukar inte gilla matta lack så vidare värst, men den där var härlig. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är vi två, matta lack är inte min grej heller men det här tycker jag faktiskt om :)

      Radera
  8. Är inte så förtjust i matta lack, men färgen är väldigt fin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Färgen är underbar. Fördelen med matta lack enligt mig är att man kan få glans på dem med topplack, precis som med de nya Liquid Sand-lacken. Så är det ett matt lack man inte gillar så kan det bli en favorit med lite Seche Vite :)

      Radera