lördag 26 januari 2013

China Glaze - Stella

Hösten 2009 kom China Glaze ut med den kollektion som jag nog måste säga är deras allra bästa, i alla fall i min mening. Det var nämligen då som Retro Diva släpptes och det finns nog inte ett enda lack ur den här kollektionen som jag inte tycker om. Jag har inte visat er några av de lacken tidigare och tycker allt att det är på tiden att ni får se ett.


Jag tänkte börja med Stella som också råkar vara min absoluta favorit ur Retro Diva. Det är ett otroligt rödlila skimmerlack med ett enormt vackert djup. Jag bara älskar det här lacket och det får nästan alltid sitta kvar i flera dagar när det väl åker på. Inte många lack som får göra det hemma hos mig med tanke på att jag lackar om nästan dagligen. Innan ni börjar titta på naglarna så måste jag säga förlåt för mina torra fnösken till fingrar.





Formulan är rätt tunn och det gick åt tre lager för att få lacket helt opakt. Det är inte svårtlackat alls men tack vara den tunna formulan kan det rinna lite om man inte är försiktig. Så det är bättre att göra flera tunna lager än att vräka på med mycket lack på en gång. Torktiden är toppen så som China Glaze ofta är.




 Har ni någon favorit ur Retro Diva kollektionen?

16 kommentarer:

  1. Snyggt! =)Jag gillar verkligen den mörka lilaröda färgen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar den med, speciellt att den drar lite mot rött :)

      Radera
  2. Vaaackert!! Det är verkligen en färg som jag skulle kunna tänka mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är hur fint som helst. Hela Retro Diva-kollektionen är fantastisk :D

      Radera
  3. Stella är helt klart en lila favorit.

    SvaraRadera
  4. *KASTAR KÄRLEK MOT STELLA*
    Ja, en favoritkollektion för mig också! Har dock bara kanske 5 lack, de flesta kalltonade.
    Stella, Let's Groove och Thunderbird, de var alla med i min allra första Transdesign-beställning och är HELT UNDERBARA. Bästa sortens glödande skimmer i juveltoner.. åh <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte alla ur kollektionen heller men jobbar på det :)

      Radera
  5. Wow, ser skikkelig lekker ut!

    SvaraRadera
  6. Oj, nu steg den här ett par snäpp på vill ha listan... Jag har bara två lack från Retro Diva, Stroll och Let's Groove, men de är jättefina båda två.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag gillar verkligen den kollektionen :)

      Radera
  7. Jag håller inte med om att detta är ChG bästa kollektion (tänker OMG, Kaleidoscope och Vintage Vixen tex som jag älskar) men den innehåller helt klart flera väldigt bra lack. Detta är nog min favorit. Perfekt lila som liksom glöder

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag äger inte ett enda lack från varken OMG eller Kaleidoscope så jag känner att jag inte riktigt kan uttala mig om de kollektionerna. Jag vet ju hur omtyckta de är och hur snygga de ser ut att vara på swatches. Får jag tassarna kring någon av dem så är det inte omöjligt att jag ändrar uppfattning. Men vi kan väl säga att Retro Diva är en av de bättre men kanske inte den bästa då ;)

      Radera
  8. Varför har jag detta stående otestat?? Så vackert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Plocka fram det genast Helena! Du kommer älska det!

      Radera