måndag 7 januari 2013

Falskt OPI - All That Razz-Berry

Hela veckan har jag tänkt visa er falska OPI-lack och nu är det dags för mitt första. Jag tänkte börja med All That Razz-Berry. Jag önskar att jag hade haft de äkta versionerna av alla mina falska lack med så att jag hade kunnat jämföra dem sida vid sida, för det är svårt att utifrån swatchbilder bestämma om ett lack ser likadant ut som ett annat eller inte. Hur färgen ser ut beror ju så mycket på kameran och ljuset som ni vet. Den bedömning jag gör av lacket är utifrån mitt lack och inte utifrån de äkta.


All That Razz-Berry är ett lila lack men strax på gränsen till rosa, ett bärigt rosa skulle man väl kunna säga. Finishen är svårdefinierbar, det är lite som ett jellycreme enligt min mening. Det har en formula som påminner om jelly och är högglansigt som ett jelly men täcker mer som ett cremelack. Formulan är i alla fall riktigt bra, det är lättlackat och täcker som sagt bra. På bilderna har jag tre lager. Det torkar dock långsammare än vad ett äkta OPI gör men inte så att det är jobbigt på något sätt. Lacket har fått lite pigmentskiftningar i flaskan men det är inget som märks på nageln sen och vissa av mina andra falska lack har betydligt mycket mer skiftningar än vad det här har.





Lacket är extremt glansigt, på bilderna har jag inget topplack och som ni kan se så behövs det inte för glansens skull. Färgen på lacket är något mörkare och mer lila än vad mina bilder visar och om jag jämför med swatches på det äkta All That Razz-Berry så verkar det vara ännu mörkare. Men jag tycker faktiskt väldigt mycket om det här lacket, äkta eller ej. Det är fint och det är väl egentligen huvudsaken.



2 kommentarer:

  1. Jag tror att vissa falska lack kan vara ganska bra kopior, både till färg och formula. På den du har (läste förra inlägget) så verkades de ha ansträngt sig väldigt mycket för att kopiera så kanske vill de behålla sitt rykte genom att göra "bra" kopior. Dvs så att tex ebay-shoppen ska kunna sälja mycket. Jag menar inte att kopior är bra utan att de inte behöver vara målarfärg i dem. Men däremot är ju risken att man får nått skräp i flaskan + eventuellt väldigt utblandade lack. Om ett original tar 2lager så kanske kopian tar 4-5. Och i slutet så tjänar man inte på det "billiga priset". :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det verkar onekligen som om de har ansträngt sig ordentligt med de här lacken. För det är egentligen inte så mycket fel på dem mer än att de utger sig att vara OPI vilket de inte är. Men som ett "fristående märke" så är det helt okej lack. Att sen lura sina kunder är inget jag uppskattar men det är ju alltid en liten risk att råka ut för kopior när man handlar på ebay och liknande sidor. Jag lärde mig i alla fall en massa av det här köpet och jag är rätt nöjd med de här lacken i alla fall :)Men jag kommer inte handla från samma köpare igen!

      Radera