torsdag 28 februari 2013

OPI - The Impossibe

Dags för det sista Liquid Sand-lacket ut OPI's Mariah Carey-kollektion. Det har blivit mycket OPI de senaste dagarna och jag slänger därför in ett annat lack imorgon så att det blir ett litet avbrott. För ni vet väl vad det är för dag imorgon? Sen efter det så tänkte jag att ni skulle få se de resterade lacken, de så kallade studionyanserna. Det är i alla fall min plan men det är möjligt att jag får för mig något annat helt plötsligt, ni lär ju märka hur det blir.

The Impossible är ett rödrosa jellylack med hexagont glitter samt stjärnglitter. Det torkar matt precis som de andra Liquid Sand-lacken men av alla fyra så är det nog The Impossible som får minst struktur när det har torkat. Formulan är precis som med de andra lacken, lite skir men ändå lättlackad. På bilderna har jag tre tunna lager men det hade nog kunnat räcka med två flödigare lager. Det är klurigt att få upp stjärnglittret men jag vände min flaska upp och ner en liten stund innan varje lager och då gick det lättare. Det som irriterar mig lite däremot är att stjärnglittret viks i ändarna och det sticker då upp vassa bitar ur lacket och eftersom man inte ska ha topplack över det här lacket så finns det inget att göra åt det.




När jag bara hade sett flaskorna så trodde jag att det här skulle vara det lacket jag tyckte minst om men jag måste faktiskt säga att jag tycker om det riktigt mycket. Det är jättefint! Färgen är annorlunda från mina andra lack och jag har kanske bara ett lack till med stjärnor.



Här kommer den sista jämförelsen med mellan lacken utan och med topplack. Det här lacket är riktigt snyggt både med och utan topplack och lite liknande mina känslor för Stay the Night så kan jag inte riktigt bestämma mig för vilken variant jag gillar bäst med det här heller. En klar fördel med topplacket är att stjärnornas kanter försvinner och du slipper riva dig på lacken plus att mikroglittret blir mer framträdande  men jag gillar den nedtonade färgen som lacket får utan topplack. Det är fint med vilken variant som helst helt enkelt.



Translation: Now it's time for the last Liquid Sand polish from OPI's Mariah Carey collection. It has been a lot of OPI the last days and because of that I'm going to show you another polish tomorrow as a small break. You know which day it is tomorrow don't you? After that I'm going to show you the rest of the polishes, the ones called the Studio Shades. That's my plan but it's possible that I will change my mind as I go along.

The Impossible is a pink redish jelly with hex glitter as well as star glitter. It dries matte just like the other Liquid Sand polishes but of the four The Impossible is probably the one who gets least texture as it dries. The formula is like with the others, a bit sheer but still easy used. On the photos I'm wearing three thin layers but it might have been enough with two thicker layers. It's a bit tricky to pick up the star glitters but I turned my bottle upsidedown for a while before every layer and then it was easier. What bothers me though is that the star glitter tends to fold and the ends of them sticks up through the polish and since you can't use topcoat over you can't really do anything about it.

When I only had seen the bottles I thought that this one would be the one I liked the least out of the four Liquid Sands but I have to say that I actually like this one a lot. It's truly beautiful. The color is different from my other polishes and I think that I only have one other polish with stars. As with Stay the Night I can't decide if I like the polish better with or without topcoat. It has positive sides with both finishes.

9 kommentarer:

  1. Det är en härlig färg, men jag föredrar det med topplack. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har svårt att säga vad jag gillar bäst i det här fallet. Det har sina fördelar både med och utan topplack :)

      Radera
  2. Ja det är en underbar färg! Jag gillar både och, så fint med topplack och även utan. Jag trodde jag inte skulle vara så förtjust i den här, men jag gillar den verkligen. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hade precis samma uppfattning som du, utifrån flaskan så tyckte jag inte alls att det såg något speciellt ut. Tur att man har fel ibland :)

      Radera
  3. Gillar att det är stjärnor i och som vanligt säger jag: gillar det bättre med topplack! ;)

    SvaraRadera
  4. Jag tycker det är fint, men gillar det ännu mer med topplack.

    SvaraRadera
  5. Det är finare utan topplack men jag hade aldrig stått ut med det riviga. ;-)

    SvaraRadera
  6. Såå sjukt snygt, kan knappt bärga mig tills mina kommer hem :D

    SvaraRadera
  7. Jättefint lack var detta, det var snyggt när stjärnorna blev som lite dolda under själva lacket, jag gillar det bäst utan överlack :)

    SvaraRadera