fredag 1 februari 2013

Holofredag: Glitter Gal - Not Another Red

Hur snabbt rusar inte dagarna förbi igentligen? Det känns som att det var Skimmerskuggans holofredag för bara ett par dagar sedan men det är ju omöjligt för nu är den här igen. När solen var framme en stund förra veckan så hann jag faktiskt swatcha två lack vilket jag är tacksam för, annars hade jag nog fått hoppa över holofredag idag. Men nu så fanns det ju faktiskt lite bilder i arkivet. Jag tänkte att jag skulle visa er ett av mina Glitter Gal-lack som var månadens lack i november hos Nailmail.


Egentligen så beställde jag inte Not Another Red utan ett annat lack som heter Code Red, men det hade utgått ur sortimentet och jag blev istället erbjuden Not Another Red. Det gjorde mig inte ett dugg för som ni ser så är det här ett väldans fint rött holografiskt lack det här med. Formulan var bra, det behövdes bara två lager för att lacket skulle bli opakt. Jag gillar verkligen det här lacket, det röda och det holografiska är riktigt snyggt ihop.



Det som förbryllar mig lite dock är att kanske en femton minuter efter att jag hade målat på lacket och upplevde det som torrt så kunde jag dra bort alltihopa i stora bitar. Jag vet inte om det är på grund av lacket eller om jag inte lät mitt Aqua Fix torka ordentligt innan jag målade på Glitter Gal. Ska testa att vänta lite längre nästa gång och se om det blir någon skillnad då.



11 kommentarer:

  1. Vad fint med ett rött hololack!! Läckert! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillade det faktiskt förvånansvärt mycket. Kommer definitivt att användas igen. Nu är jag nyfiken på resten av Glitter Gal-lacken :D

      Radera
  2. Fint! Jag tackade nej till det här när det inte blev Code Red.
    Asch, det är ju jättefint men jag vill fortfarande bara ha Code Red, hahaha! ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var lat och orkade inte kolla ut något nytt :P Men är som sagt nöjd i alla fall.

      Radera
  3. Supersnyggt! Har detta, men har inte hunnit testa det ännu.

    SvaraRadera
  4. Rött och holo är en oslagbar kombination :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen det! Hade ju som sagt inget rött hololack tidigare men detta lär knappast bli det sista.

      Radera
  5. Det är ett himla sött lack!

    SvaraRadera
  6. Oj, fint rött holo. Inte alls dumt! Jag tycker dessutom att röda/mörkråsa holos alltid känns som lite "sylt" av någon anledning, kan inte släppa tanken! haha :)

    SvaraRadera