onsdag 6 mars 2013

OPI - Sprung

Då var det dags för det sista OPI-lacket ur Mariah Carey kollektionen och ingen tycker nog att det är skönare än jag. OPI gör fantastiska lack med det blir lite segt att visa samma märke dag ut och dag in. Så idag säger vi hejdå till det här märket för ett litet tag och går vidare med andra skönheter som spänt väntar på att få visa upp sig.


Sist ut i den här kollektionen är Sprung som också råkar vara det lack jag tycker minst om av alla åtta Mariah Carey-lack. Det är egentligen inte att det är en ful färg på något vis utan det är helt enkelt så att jag inte trivs i den här typen av färger, inte alls faktiskt. Bilderna jag bjuder på idag är inget bra alls, jag hade jättesvårt att fota det här lacket på ett bra sätt. För finare bilder kan ni kika in hos Polishaholic.



Sprung är i alla fall ett kopparfärgat skimmerlack med rosa toner och jag har inga liknande lack i min samling även om Deborah Lippmans Phoenix Rising är lite likt. Formulan var något tunn men lacket byggdes ändå på bra och blev helt opakt på tre lager. Nej, det här lacket tilltalar inte mig alls och jag kommer troligtvis inte att använda det igen.



Translation: It's now time to show the last OPI polish from the Mariah Carey collection and I don't think that anyone is more pleased about this than I. OPI makes fantastic polishes but it gets a bit boring showing the same brand day out and day in. So today we're saying good bye to this brand for a while and move on to other beauties that's waiting for their time in the spotlight.

The last polish from the collection is Sprung who also happens to be the polish that I like the least out of the eight polishes from the Mariah Carey-collection. It's not that it's a ugly polish I just don't feel comfortable wearing this kind of colors, not at all actually. The pictures I'm showing you today aren't that good, I had a lot of troubles photographing this polish. For better pictures take a look at Polishaholic's.

Sprung is a coppery shimmer with a touch of pink and I have no other polish like this one in my collection even though Deborah Lippmans Phoenix Rising is a bit similar. The formula was quite thin but the polish built up nicely and got opaque at three coats. No, this polish doesn't speak to me at all and I doubt that I will use it again.

10 kommentarer:

  1. Åh, jag tycker det ser riktigt fint ut! Det här vill jag ha. :)

    SvaraRadera
  2. Själv tycker jag Sprung ser jätteläckert ut och skulle nog gärna vilja ha det. Jag föreställer mig att det skulle bli väldigt snyggt ihop med både Pink Yet Lavender och A Butterfly Moment.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är möjligt, har inte testat någon av de kombinationerna. Det är egentligen inget fel på färgen men jag trivs inte alls i den och kan inte säga varför :P

      Radera
    2. Så är det ju bara, vissa färger trivs man inte i.

      Radera
    3. Nej precis och tur är väl kanske det. Hade jag älskat allt jag satte på naglarna så hade jag nog varit med i Lyxfällan för länge sen ;)

      Radera
  3. Jag älskar såna färger och tycker det här är superfint!! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tänkte faktiskt på dig när jag lackade med det här och att det här var en Ann-Sofie-färg :)

      Radera
  4. Det är fint, men något för rosatonat för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm jag är mer eller mindre av samma uppfattning.

      Radera