lördag 30 mars 2013

KBShimmer - Pastel Me More

Påskvecka - Easter Week

Påskafton, den här veckan har gått i en rasande fart och det är svårt att förstå att den snart är över. Jag har haft jättekul med att fundera ut olika påskinspirerade manikyrer och jag hoppas att ni har tyckt om att se dem. Idag blir det ingen Nail Art men istället glittrande naglar, det är ju inte så dumt det heller.


Jag visade er Nordic Caps NP18 i förra veckan och efter att jag hade fotograferat det för sig själv så fick det sällskap med KBShimmers Pastel Me More. Pastel Me More är ett pastellfärgat glitterlack med glitter i olika storlekar. Jag kan se glitter i rosa, blått, gult, grönt och orange. Jag tror inte att jag har sett något annat lack som påminner om det här och det känns som en rätt så unik glitterkombination. Hur som helst så är det ett väldigt vårigt lack med sina ljusa färger.




Det här är ett rätt opakt glitterlack och på bilderna så har jag enbart ett lager. Det är lätt att få upp glittret ur flaskan, det fördelas utan problem över nageln och torkar snabbt. Ett drömlack för layering helt enkelt. KBShimmers vårlack fortsätter att imponera och jag väntar med spänning på resten av kollektionen som jag lyckades beställa när Harlow & Co hade restock förra veckan.



Translation: Easter Eve, this week has passed by so fast and I'm having a hard time realizing that it soon will be over. I have had a great time thinking about different Easter themed manis and I hope that you have had a great time seeing them. Today there will be no Nail Art but glitter instead which isn't so bad either, right?

I showed you Nordic Cap's NP18 last week and after I photographed it I paired it with KBShimmer's Pastel Me More. Pastel Me More is a pastel glitter with particles in different sizes. I can see glitter in pink, blue, yellow, green and orange. I don't think that I have ever seen a polish that reminds me of this one and the glitter combination feels unique. Any how, this is a very Spring themed with it's light colors.

This is a rather opaque glitter and on the pictures I'm wearing just one coat. It's easy to get the glitter out of the bottle, it spreads over the nail without any problems and it dries fast. A true dream polish that is. KBShimmer's spring polishes keeps on impressing and I'm waiting patiently for the rest of the collection that I managed to order when Harlow & Co had a restock last week.

11 kommentarer:

  1. KBShimmer är faktiskt ett märke att hålla ögonen på. Jag köpte fyra och har ett femte på väg. Gillar alla även om Toucan Touch This inte var perfekt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan inte annat än att hålla med, de släpper verkligen roliga lack med hög kvalitet.

      Radera
  2. Annorlunda och fantastiskt snyggt!!

    SvaraRadera
  3. Väldigt snyggt! Gillar verkliga detta märke men äger inget själv än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett fantastiskt märke, de har så mycket snyggt!

      Radera
  4. Beautiful, perfect party nails. I really love the different colours and sizes of the glitter :) Have a great Easter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Definitely party nails. Glitter can never go wrong :) Have a great Easter you too :D

      Radera
  5. love your bright yellow glitter nails

    SvaraRadera
    Svar
    1. I love them too :) Yellow is definitely my new crush this year.

      Radera