torsdag 14 mars 2013

KBShimmer - I Got a Crush On Blue

Hur kunde jag glömma bort hur mycket jag älskar KBShimmer? Märket var med bland de första indielacken jag köpte och jag gillade dem direkt. Sen har de liksom fallit lite i glömska och jag har inte lackat med ett KBS-lack på hur länge som helst. Men igår fick jag ju hem sex nya och självklart kunde jag inte hålla mig borta från dem mer än i si så där två minuter och efter att ha lackat färdigt med det ena lacket så vill jag nästan lägga mig ner och gråta över alla dagar som jag inte har använt mina KBS-lack och därmed gått miste om allt det underbara. De är ju så fina, formulan är ju så bra och mina naglar ser ju fantastiska ut.


Lacket som jag valde först blev I Got a Crush On Blue och jag kan inte annat än hålla med namnet, jag har en stor förälskelse i I Got a Crush On Blue. Det här är ett mörkblått jelly med en massa hexagont holografiskt glitter i alla möjliga storlekar. Färgen är djup, riktigt djup och det känns som om naglarna är ett hav, som om du kan se ner flera meter till botten. Det är blått, det glittrar och jag älskar det!



Lacket som jag valde först blev I Got a Crush On Blue och jag kan inte annat än hålla med namnet, jag har en stor förälskelse i I Got a Crush On Blue. Det här är ett mörkblått jelly med en massa hexagont holografiskt glitter i alla möjliga storlekar. Färgen är djup, riktigt djup och det känns som om naglarna är ett hav, som om du kan se ner flera meter till botten. Det är blått, det glittrar och jag älskar det!


Formulan är bra, möjligtvis lite tjockt men inte alls så att det stör på något vis. Glittret är lätt att få upp ur flaskan och fördelas utan problem på nageln. Jag kan inte vänta på att få testa de resterade lacken som kom med i gårdagens paket, den stora frågan är bara vilket man ska välja härnäst?


Translation: How could I forget how much I love KBShimmer? This brand was one of the first indies I bought and I liked it straight away. Then I kind of forgot about it for a while and I haven't used them in a really long time. But yesterday when I got six new ones I couldn't keep away from them for more than a couple of minutes and when I was done with painting my nails with one of them I almost wanted to lay down and cry over all the days that I have missed out on this polishes and all the awesomeness that they are. They are so nice, the formula is so great and my nails looks so beautiful.

The polish I chose first was I Got a Crush On Blue and I can't help but agree with the name, I do have a huge crush on I Got a Crush On Blue. This is a dark blue jelly with tons of hex holo glitter in all kind of sizes. The color is deep, really deep and it feels like an ocean, like if you can see several meters down to the bottom. It's blue, it sprakles and I love it!

The formula is great, maybe a bit thick but nothing that disturbs. The glitter is easy to get out of the bottle and it spreads easily over the nails. I can't wait to try out the rest of the polishes that I received with yesterdays package, the big question is which one I should try next?

17 kommentarer:

  1. Wow jag dööööör såååå snyggt!! Helt underbart verkligen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det här är helt galet vackert! Jag önskar att min kamera kunde fånga upp det bättre så att ni verkligen kunde se vilket djup det har.

      Radera
  2. Jag håller med både dig och Ann-Sofie, sjukt fint!! Jag måste verkligen testa detta märke. Jag är nyfiken på det gröna Clover-nånting lacket också. Spännande...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, testa! Det är ett fantastiskt märke :D

      Radera
  3. Svar
    1. Djupet är ännu bättre i verkligheten än på bilderna dessutom.

      Radera
  4. Underbart!
    Tänk va mkt snygga lack det finns.......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja herregud, knappt jag vågar tänka på det för då lär Lyxfällan knacka på hos mig härnäst ;)

      Radera
  5. KABLAM! Förlåt det var min haka som slog i bordet. Nu ångrar jag ju att jag inte tog det här! Jag valde Hex Appeal istället... Hmm, det får definitivt bli detta också snart! Nu blev jag nyfiken på vilka KBShimmers du hade innan?! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, du är ju underbar Andrea! Innan hade jag Diva, Orange Pop, Orange-A-Peel och Midsummer's Night :) Men många fler KBShimmer lär det bli för jag gillar verkligen det här märket.

      Radera
  6. Å vad fint detta var då :)
    Vad kostar frakten från dom?

    Ja jag vet skulle ju tagit en bild med överlack med men glömde det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lätt hänt, jag glömmer ofta ta kort utan topplack om det är något lack med speciell struktur. Eller så glömmer jag att ta swatches på grundlacken innan jag gör nail art. Men men, man kan ju inte komma ihåg allt jämt :P

      Frakten är inte så farlig, ligger runt 12 dollar tror jag men det är fraktfritt om man beställer flera lack så det brukar jag försöka göra :)

      Radera
  7. Fanken, ännu ett lack som åker upp på önskelistan. Elin, vet du vad du gör med min ekonomi?! :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag ger bara igen för alla lack du gjort att jag varit tvungen att köpa ;)

      Radera