måndag 4 mars 2013

Glossybox: februari 2013

Min Glossybox var lite sen den här månaden, vet egentligen inte vad som hände men helt plötsligt så fick jag en påminnelse på mailen att jag inte hade hämtat ut min box? Antar att det första mailet eller brevet har kommit bort på något vis. Nu är den i alla fall här och det är allt lite som julafton att få öppna lådan och se vad som finns i. Månadens box har inget speciellt tema utan de har istället lagt krut på boxens utseende som de kallar för "The Black Box". Boxens innehåll har fokus på hår, hud och läppar.

My Glossybox where a bit late this month, don't really know what happened but all of a sudden I had an email telling me that I had forgot to pick up my box? I guess that the first email or letter got lost somehow. Anyhow, now it's here and opening it is a bit like Christmas Eve. This month's box doesn't have any special theme, instead they focused on the appearance of the box which the call "The Black Box". The items in the box focuses on hair, skin and lips.



Jag gillar boxens utseende den här månaden men den svarta grunden och detaljer i fuschia men jag brukar tycka att boxarna känns lyxig i vanliga fall med.

I like the appearance of the box this month with it's black base and details in fuschia although I always think that the boxes feels luxurious. 


Spontant utan att ha testat innehållet i boxen så är jag rätt så nöjd. Det här är ju bara min andra box så här långt och jag besväras därför inte av att vissa produkter har varit med tidigare som jag vet att många andra gör. Vi går väl igenom sak för sak precis som förra gången för att ni ska få se allt som fanns med.

Spontaneously without having tested the products I'm satisfied with my box. This is only my second box so far so I'm not bothered by some products returning for the second time like I know that a lot of others are. Lets go through the stuff one by one like last time so that you can se what I got.


Maria Nila Stockholm - Swedish Therapy Oil
Originalprodukt 199 kr/50 ml

En svensk, vårdande hårolja med lingonfröolja som innehåller antioxidanter som skyddar mot fria radikaler. Absorberar snabbt och gör håret smidigt och glansigt utan att bli fett.

Jag är lite skeptisk till den här produkten eftersom mitt hår i vanliga fall är allergiskt mot alla oljebaserade produkter, det brukar se ut som en fettfabrik på en gång. Men det ska bli intressant att se om det här håller vad det lovar, att håret ska bli glansigt utan att bli fett. Den doftar i alla fall hur gott som helst.

I'm a bit skeptical towards this product since my hair usually is allergic to anything oilbased, it turns into a grease fabric right away. But it's going to be interesting to see if this product can live up to it's promise about giving your hair shine without making it greasy. It smells incredible either way.


Lush - Dream Creme (Body Lotion)
Originalprodukt 209 kr/240 g

Lushs bästsäljare gör skäl för sitt namn med en mix av havre, vetemjölk, rosvatten, olivolja och kakaosmör som tillsammans med eteriska oljor lugnar och återfuktar din hud på djupet.

Det här är utan tvekan den produkt som jag blev gladast för, jag älskar nämligen Lushs produkter. Sen är jag även en sucker för hudkrämer av all dess slag så jag ser fram emot att få testa den här produkten en massa. Även den här luktar gott.

This is without doubt the product that I'm most excited about because I love Lushs products. I'm also a sucker for skincremes of all kinds so I'm looking forward to try this product a lot. This one smells great as well.


Modelco - Lip Enhancer Illusion Lip Liner
Originalprodukt 195 kr/st

Fixa det perfekta "plutet" och en illusion av fylligare läppar. Bivax skyddar tillsammans med kakao- och sheasmör. Appliceras lätt utanför läpp-linjen. Extra plus för inbyggd vässare!

Det här är den produkt som jag tyckte minst om i månadens box. Jag målar nämligen så gott som aldrig mina läppar och kommer troligtvis inte att ha någon som helst nytta av den här läpp-pennan. Så den här kommer jag troligtvis byta eller ge bort.

This is the product that I liked the least in this month's box. Because I hardly ever put makeup on my lips and will therefor probably not have any use of this lip pen. So I will probably exchange or give this one away.


Batiste - Dry Shampoo Original
Originalprodukt 69 kr/200 ml

En klassiker och "bäst i test-vinnare" som ger ditt hår en nytvättad känsla, perfekt för att fräscha upp håret mellan tvättar. Spraya i rötterna för omedelbar uppfräschning och volym.

Det här är tillsammans med Lush-krämen den produkt som jag blev gladast för. Jag har nämligen slutat att tvätta mitt hår dagligen, vilket jag gjorde tidigare, och har varit nyfiken på torrschampo en längre tid för att se om det kunde vara till hjälp när jag får panik över hur skitigt mitt hår känns.

Together with the Lush-creme this is the product that I was most excited about. I have recently stoped washing my hair everyday, which I used to do, and I have been curious about dry schampoo ever since. Because maybe this could be a help when I'm freaking out about how dirty my hair feels.


 Modelco - Cheek + Lip Tint Rosy Red
Originalprodukt 155 kr/10 ml

Få den perfekta illusionen av naturligt rosiga kinder samt ge en fin färg till läpparna som varar länge. Gelformulan duttas på i ytterst liten mängd över såväl kinder som läppar.

Det här är en produkt som jag är osäker på att jag kommer använda men jag tänker definitivt ge den en chans. Kanske kan den här passa mina torra läppar bättre än vad läppstift gör.

This is a product that I'm insecure whether I will use or not but I'm definitely going to give it a chance. Maybe this will work out better on my dry lips than lipstick does.


Och precis som förra månaden så kom det även med en Glossymag som jag ska läsa ikväll innan jag går och lägger mig. Den här månaden tänker jag göra ett bättre försök till att återkoppla vad jag tyckte om de olika produkterna.

And just like last month I also received a Glossymag that I will read tonight before bed. This month I'm going to try to be better at telling you about what I thought about the products.

4 kommentarer:

  1. Åh vad jag är avundsjuk på alla som fick cheek -lip-tinten!! Jag älskar sådana produkter. Dock kan jag varna dig, du kommer förmodligen inte gilla den om du har torra läppar. :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Troligtvis inte, jag använder i stort sett bara lypsyl och eventuellt läppglans till mina läppar och det är väl ungefär det de klarar av :P

      Radera
  2. Blir lite avis nu.. Har länge funderat på att börja prenumerera på Glossy Box. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varför inte testa ett par månader :) Även om man kanske inte gillar alla produkter så är det kul att få testa nya saker som man kanske inte hade köpt annars.

      Radera