tisdag 2 juli 2013

Bad Apple - Arkansas

Jag är superexalterad över att få visa er ett märke som är helt nytt för mig. Jag köpte två lack från Bad Apple för ett tag sedan, jag tror det var när CheapSmells hade rea. Jag tänkte att jag skulle visa er ett av dem idag och det andra lite senare i veckan. Båda lacken är multikroma och först ut är det blåa.

I'm super excited to show you a brand that is completely new to me. I bought two polishes from Bad Apple a while back, I think it was when CheapSmells had a sale. My plan is to show you one of them today and the other one later this week. Both polishes are multichrome and the first one is the blue one.


Bad Apple kallar de här lacken för 3D lack men det vet jag inte riktigt om jag vill hålla med om. Arkansas är i alla fall ett multikromt lack även om det upplevs mer duokromt på naglarna. I flaskan skiftar lacket mellan grönt, blått och lila medan det är den blåa och den lila färgen som är mer framträdande på naglarna.

Bad Apple is calling these polishes for 3D polishes but I'm not sure that I agree on that. But Arkansas is a multichrome polish even if it appears to be more duochrome on the nails. In the bottle the polish shift from green to blue to purple but it's the blue and the purple color that you see best on the nails.





Det räcker med två lager för att få lacket opakt och jag måste säga att jag gillar det här lacket riktigt mycket. Det enda negativa jag har att säga är att det torkar lite långsammare än vad jag är van vid, utöver det är jag hur nöjd som helst.

It's enough with two coats to get the polish opaque and I have to say that I really like this polish. The only negative thing I have to say about it is that it dries a bit slower than I'm used to, besides that I'm as happy as I can be.



Jag bjuder på en extra bild idag i ett försök att visa er den lila färgskiftningen. Det gick väl sådär men lite kan man se i alla fall.

I'm giving you a extra picture today in a try to show you the purple color shifting. It didn't went too well but at least you can see a bit of the shifting.


4 kommentarer:

  1. Cute bottle (and you did hold it LOL) - and the polish is interesting!

    SvaraRadera
  2. Vilket fint lack. Älskar ju verkligen duo och multikroma lack och detta var inget undantag. Flaskan var ju också riktigt söt.

    SvaraRadera
  3. Kul med nya märken, såg inte så tokigt ut:)

    SvaraRadera