lördag 1 december 2012

T: OPI - Tomorrow Never Dies + OPI - The Man With The Golden Gun

Idag är det ju dags för bokstaven T och jag tänkte därför att det skulle vara en perfekt kombination att visa två lack som börjar på T, som kommer från samma kollektion och som dessutom gör sig otroligt bra tillsammans. Dessa två kommer från kollektionen Skyfall som släpptes nu i höstas i samband med 50-års jubileumet av James Bond. Jag älskar hur de dessutom har döpt lacken efter olika James Bond-filmer.

Det första lacket är Tomorrow Never Dies som är ett blålila shimmerlack. Det är inte unikt men jag kan ändå inte hitta någon dupes i min samling. Det närmaste jag kommer är China Glaze - Bizzare Blurple men det lacket är bra mycket mörkare.


Formulan var okej men rätt tunn, det räckte dock med två lager för att lacket skulle bli opakt. Färgen är suverän och med ett lager Seche Vite så blir det otroligt högglansigt.



Det andra lacket jag tänkt visa idag är The Man With The Golden Gun som också släpptes tillsammans med Skyfall-kollektionen men detta lack får man väl ändå kalla lite mer unikt än de övriga lacken. Detta är nämligen ett 18 karats bladgulds topplack! Eller ja, unikt och unikt, det är många andra som har släppt liknande nagellack under hösten som till exempel OPI by Sephora, Zoya och Jessica.

Det här lacket är dyrt men kommer i en fin förpackning som gör att det känns lite mer prisvärt. Konstigt kanske eftersom det ändå är lacket man vill åt men jag kan inte låta bli att tycka att det blir ytterligare lite mer exklusivt i sin förpackning.


Hur är då formulan? Den är okej men du får bara med sparsamt av guldflagor, möjligtvis något fler om du skakar flaskan innan användning. Av den anledningen valde jag att ha två lager över Tomorrow Never Dies och sedan ett lager Seche Vite.



Det kan bero på tre lager topplack (två av Man With The Golden Gun och ett med Seche Vite) men hållbarheten på det här lacket var otroligt. Efter fyra dagar hade det inte skavt av något och det är ett problem som jag ofta har med mina lack. Det satt så bra att det kändes riktigt tråkigt att ta bort det sen efter helgen för att gå tillbaka till jobbet och i vanliga fall tycker jag att det är helt okej för att sedan kunna lacka om med något nytt lack.


Priset för det här lacket i Sverige ligger på drygt 500 kr och det kan tyckas vara en orimlig summa för ett nagellack. Jag köpte mitt  som sagt via ebay och fick tag på det för ca 200 kr med frakt och det får man ju ändå säga är ett överkomligt pris. Om jag hade spenderat 500 kr på det är tveksamt men sina 200 är det definitivt värt.


 Jag kommer däremot förmodligen vara rätt sparsam med det här lacket och inte använda det alltför ofta. Vid speciella tillfällen kanske, men jag måste erkänna att det kliar i fingrarna för att få testa det med en massa olika färger som bas.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar