onsdag 5 december 2012

X: China Glaze - X

Igår blev det ett litet ofrivilligt uppehåll i bloggen, min dator ville inte alls samarbeta med mig igår, idag är den på bättre humör om än väldigt långsam. Men jag ska nog lyckas få ut det här inlägget i alla fall. Idag eller igår egentligen då, är det dags för bokstaven X och kan det bli mer exakt men med ett lack som inte heter annat än just X och som dessutom kommer från kollektionen X. China Glaze släppte den här kollektionen 2007 i samband med sitt 10 års jubileum. Det är också den första av China Glazes kollektioner där alla lacken var Big 3 fria.


X är ett mörkt lack med rött shimmer. I vissa ljus ser det nästan svart ut men sedan i lite mer belysning så kommer shimmret fram. Formulan var det inget fel på, lacket blev opakt och täckte helt på två lager.


På mina bilder ser shimmret mer brunt ut än vad det är i verkligheten. Det är ett vackert lack men jag kan ändå inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker om det. Det är nog inget typiskt jag-lack vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att jag älskar färgstarka naglar.


Men som ett höstlack kan det här vara riktigt fint, färgen får mig att tänka lite på höstskiftande löv även om den tiden känns avlägsen redan med tanke på snökaoset vi har ute nu.


Ja, jag har väl egentligen inte så mycket mer att säga om det här lacket, det är fint men inte hur fint som helst, men det är inte dötråkigt heller. Ett lite intetsägande lack helt enkelt. Jag slänger in ett par bilder till och börjar fundera på vad jag ska lacka naglarna med inför morgondagens julbord. Där har jag helt klart något att klura på. Jag vill ha fantastiska naglar imorgon!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar