söndag 9 december 2012

V: KleanColor - Vegas Night

Under tiden som jag satt och förberedde ett inlägg med en sammanfattning av hela ABC-temat så upptäckte jag att jag har lyckats hoppa över bokstaven V. Komiskt eftersom jag hela tiden försökte komma ihåg att W skulle vara efter V och så lyckas jag missa den självklara bokstaven istället. Vi får i alla fall göra ett litet omkastat alfabet och avslutar med bokstaven V istället för bokstaven Z och detta med KleanColors Vegas Night.


Vegas Night är ett glitterlack med lite större glitter i blått och mindre glitter i lila och allt i en klar bas. Det är ett lack som både passar för layering och för sig själv med flera lager uppå varandra. På bilderna har jag tre lager men man hade kunnat fortsätta ytterligare för att göra lacket ännu mer opakt.


Nackdelen med att använda det här lacket för sig själv är att varje lager torkar extremt långsamt och det krävs därför en lång väntan mellan varje lack. Men om man nu anser att det är värt den tid det tar så är det ett lack som är väldigt vackert för sig själv.


Jag har inte använt KleanColor speciellt mycket tidigare men vet att flera andra lackbloggerskor har kommenterat över dess doft och att det luktar illa i jämförelse med andra nagellack. Jag kan inte annat än att hålla med, det här lacket har en riktigt skum doft som inte alls stämmer överens med andra nagellack jag har. Doften är inte så överväldigande att det blir jobbigt att lacka med det men man hajar till, men med tanke på att lacket kostar ungefär 10 kronor så kanske man inte ska vara allt för kritisk.


Vackert är det i alla fall och jag tycker att det väger upp en hel del både vad det gäller lukten och den långsamma torktiden, men det här är inte ett lack jag skulle välja i stressen inför en fest eller liknande. Det här är ett lack som kräver lite planering innan det används och jag tror att i fortsättningen så kommer jag att föredra det som layeringlack.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar