söndag 2 december 2012

U: China Glaze - Urban Night

Nu börjar den här ABC-resan att gå mot sitt slut, vad kul det har varit, för mig och förhoppningsvis för er också. Idag är det första advent och jag har svårt att förstå hur snabbt de senaste sex månaderna flög förbi. Att det är jul om tre veckor känns rätt avlägset just nu även om det blev lite mer stämning när snön kom och ljusstakarna åkte upp. Hur firar ni advent idag? För mig är det med te och en dunderförkylning i soffan, rätt så mysigt det med faktiskt trots att jag gärna hade sluppit förkylningen.

Idag var det åter igen dags för ett China Glaze, det har ju blivit en del sådana men det är kanske inte så konstigt med tanke på att jag äger flest China Glaze. Dagens lack heter Urban Night från Metro kollektionen som kom ut hösten 2011. 


Urban Night är ett plommonlila cremelack och enligt mig något av en perfekt höstfärg. Mina bilder visar lacket något ljusare än vad det egentligen är, varför ska lila vara så svårfotograferat? Jag skulle vilja säga att färgen ligger någonstans mellan de första bilderna och den sista.


Formulan var bra, lacket blir opakt på två lager. Det torkar lite mörkare än vad det ser ut att vara i flaskan. Det här lacket känns riktigt vampigt och jag gillade inte riktigt det förr och hade svårt för mörkare färger men nu tycker jag att det är hur snyggt som helst, sexigt till och med! Det är enligt mig en smickrande och kvinnlig färg.


Det är ingen unik färg på något sätt men jag har tittat igenom min samling och kan ändå inte hitta någon dupe eller ens ett lack som liknar detta. De flesta jag har har en mer klarlila färg och inte den här mörka, dova färgen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar