lördag 15 december 2012

NOTD: OPI - Show It And Glow It

Ikväll är det 25-års fest för en kompis och det kräver så klart något extra piffigt på naglarna. Jag hade faktiskt samma kombination av lack tidigare i veckan och gillade det så mycket att det fick bli en repris idag. 



Jag började med att måla naglarna med A-Englands Camelot som kan vara det bästa svarta lacket jag har använt någonsin. Det täcker utan problem på ett lager, har precis rätt konsistens för att vara lättlackat och det glänser fint utan topplack. Efter ett lager av Camelot tog jag ett lager Seche Vite och väntade sedan på att allt skulle torka ordentligt.



När allt hade torkat tejpade jag över den nedre halvan av nageln med helt vanlig tejp och strök ordentlige över den för att få bort alla eventuella vek. Sedan målade jag ett tjockt lager Show It And Glow It över den delen av nageln där tejpen inte fanns plus lite över tejpen med för att få jämna kanter. Direkt när jag hade målat så drog jag bort tejpen. Väntar man tills det andra lagret har torkat är det risk för att man inte får den perfekta linjen mellan de båda lacken som man vill ha.


Jag avslutade allt med ett lager Seche Vite och så här tjusigt blev det. Inte så illa va! Jag kommer lätt sitta och titta på mina naglar ikväll.






2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja jag gillar verkligen den här manikyren. Den får äran att sitta kvar i dag med men imorgon åker den bort för då måste jag swatcha mer för bloggen :)

      Radera