lördag 8 december 2012

Z: Zoya - Ziv

Jaha allihopa, då var vi framme vid det sista nagellacket i den här ABC-resan. Jag tycker att det har varit hur kul som helst och bloggen har nått ut till betydligt många fler än vad jag trodde var möjligt på så här kort tid. Att se att det finns de som faktiskt läser min blogg och kommer tillbaka till den gör mig oerhört varm om hjärtat och varenda kommentar ni lämnar får mig att hoppa jämfota av glädje. Så ett stort tack till alla som har hittat min blogg och uppskattar den, det här är bara början och förhoppningsvis kommer Nailmanic att finnas kvar länge till.

Idag är det ju då rätt uppenbart sista bokstaven i det engelska alfabetet som gäller. Å, Ä och Ö hoppar jag över eftersom jag skulle tro att det är mer eller mindre omöjligt att hitta nagellack som börjar på de bokstäverna. Så nu är det dags att visa mitt första Zoya-lack så här långt och det är Ziv som kom ut med årets julkollektion Ornate.



Ziv är ett guldigt metallic-lack med en rätt kall ton av guld men i lacket finns även en del glitter i en mörkare, varmare ton av guld. Jul för mig är mycket rött och guld även om det kanske inte syns i mitt hem men det här lacket känns i alla fall perfekt för en julmanikyr.



Formulan var fantastisk och lacket täckte perfekt på två lager och det var dessutom väldigt lättlackat. Det här är det första lacket jag testar ur Ornate kollektionen och om alla lack har lika bra formula som det här så har jag bara en massa glädje framför mig. Resten av lacken ser nämligen väldigt lovande ut både vad det gäller färg och finish.



Vilken färg är typiskt jul för er och vad har ni tänkt att ha på naglarna över julhelgen?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar