söndag 30 december 2012

Cirque - Lapis

Det har blivit många blåa lack på bloggen har jag märkt, det kan ju bero på att jag gillar blåa lack och att det därför har blivit en hel del nyinköpta sådana. Idag tänkte jag ge en liten sneak peak på vad som kommer pryda mina naglar imorgon på nyårsafton. Jag har nämligen förberett lite och grundat med Cirques Lapis. Cirque är utan tvekan mitt favoritmärke utav alla indielack. Annie Pham som är hjärnan bakom Cirque gör inte bara fantastiska nagellack, hon har dessutom den bästa kundservicen jag har varit med om. För den som är intresserad så finns hennes lack att köpa här.


Lapis är ett glitterlack med mikroglitter i olika blå nyanser, sen finns det även ytterpyttelitet hologlitter, allt i en genomskinlig bas. Jag kan tänka mig att det här lacket är fantastiskt fint i solen. Formulan är bra, lacket blir opakt på tre lager och fungerar därför bra både till layering eller för sig själv. Det enda negativa jag har att säga er att glittret tenderar att sjunka ner till botten av flaskan så jag behövde skaka det ett par gånger under tiden jag lackade för att inte bara få upp transparent bas. Men när lacket är så här tjusigt gör det mig inte så mycket.




Det här lacket är som ni säkert förstår ett topplackskrävande lack, jag har haft på två lager Seche Vite och misstänker att jag kommer få ha på i alla fall ett lager till senare. Dessutom var städningen rätt svår för lacket sätter sig stenhårt och det gick var kämpigt att få bort det med tops, därför finns en del kvar som ni kan se.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar