tisdag 11 december 2012

Butter London - Shambolic

Butter Londons julkollektion det här året var ett måste för mig, jag älskar så gott som alla Butter London jag har stött på och julkollektionen Sparkle, Sparkle är som gjord för mig. Den innehåller en massa snygga, färgglada glitter men även ett par lite mer jordliga färger. Jag har redan visat Jack the Lad under mitt tidigare ABC-tema och idag så tänkte jag visa ett av de kanske minst självklara jullacken. 


Shambolic är ett lila glitterlack och troligtvis min största utmaning i vad det gäller att beskriva lacket för er, Shambolic är nämligen inget enkelt lack utan här händer mycket. Jag kan se mikroglitter i mörklila och lila men även i rosa, blått och rött. Möjligtvis även i grönt men det är svårt att urskilja. Utöver detta finns det även större hexagonglitter i rosa och silver.



Och som om det inte var nog med det, lacket är dessutom duokromt och skiftar i en guldig nyans i vissa vinklar. Jag har inte riktigt lyckas fånga den effekten men man kan skymta den på några av fotona. Formulan är som alltid med Butter London helt felfri. Jag valde att ha tre lager för bildernas skull men annars räcker det med två för att lacket ska bli opakt. Sedan avslutade jag med två lager topplack för att lacket skulle bli slätt.



Lila kanske inte är den färgen som jag först tänker på när det kommer till julen och troligtvis inte en färg som jag kommer att använda i de sammanhangen heller. Men som många av er säkert vet så älskar jag ju lila och det här lacket kommer att användas flitigt resterande tid på året.



Vilket är er favorit ur Butter Londons julkollektion?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar