onsdag 21 november 2012

J: Butter London - Jack The Lad

Då var vi framme vid bokstaven J, jag måste säga att den här bokstavsresan går som en dans och kul är det med. I och med bokstaven J så tänkte jag passa på att visa ett av mina senaste inköp nämligen Butter London-lacket Jack The Lad som tillhör årets julkollektion Sprakle, Sparkle och jag tror inte att Butter London hade kunnat komma på ett bättre namn för kollektionen för den är verkligen packad med glitter.


Jack The Lad är ett mörkgrönt lack med shimmer i blått, guld och ljust grönt. Enligt mig så är det här det enda lacket i kollektionen som faktiskt kändes juligt, men det betyder inte att de andra inte är dösnygga för det. Däremot var det här lacket väldigt svårt att fotografera då min kamera inte alls ville fokusera på lacket, så idag får ni tyvärr nöja er med ett fåtal bilder som inte är speciellt bra. Jag är ledsen för det!


Vad det gäller formulan så har jag inget att klaga på, lacket täckte på två lager och det var inte svårlackat över huvud taget. Dessutom älskar jag Butter Londons flaska med det fyrkantiga locket som döljer ett mindre runt handtag till borsten, ursnyggt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar