måndag 19 november 2012

I: China Glaze - I'm Not Lion

Nu är vi framme vid bokstaven I i bokstavsresan, riktigt roligt det här ju. Den här gången har jag valt China Glaze's I'm Not Lion som släpptes tillsammans med Exotic Encounters i höstkollektionen On Safari. Det här lacket är så otroligt vackert och det är svårt att sluta titta på sina naglar.


I'm Not Lion är ett glitter med sandliknande glitterkorn. Jag kan se glitter i silver, guld och holografiskt men på nageln skiftar färgen i guldton eller champagneton beroende på ljuset. Lacket är otroligt glittrigt och i solen kommer de holografiska kornen verkligen fram och lacket är då hur vackert som helst.


Formulan hade inte kunnat vara bättre, det är lättlackat och inte alls svårt att fördela glittret jämt över nageln. På dessa bilder har jag använt mig av tre lager lack + två lager Seche Vite. Egentligen hade det nog räckt med två lager lack men för bildernas skull så hade jag på ett lager extra.


Som många andra glitterlack så äter det här lacket glupskt upp överlack. Jag hade som sagt två lager Seche Vite för att naglarna inte skulle vara skrovliga av glittret och jag fick komplettera med ytterligare ett lager dagen därpå. Men efter det så har lacket hållit sig lent och det har inte behövts fler lager.


Här syns de olika färgerna rätt tydligt. Som sagt ett mycket vackert lack och jag föredrar detta över I Herd That som också släpptes med On Safari. Det holografiska glittret är mer framträdande i det här lacket än i I Herd That och färgerna mer smickrande. Båda är vackra glitterlack men detta är snäppet finare. Ett klart köpvärt lack.


Vad tycker ni? Håller ni med om att I'm Not Lion är finare än I Herd That?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar