onsdag 3 april 2013

Grön Onsdag: Gina Tricot - Pistage Dream

Då var det onsdag igen och vid det här laget så vet vi ju att det innebär Grön Onsdag hos Karin, det har blivit en lika stor självklarhet som Blå Måndag, Holofredag och Nail Art Sunday bland oss lackbloggerskor oavsett om man vill vara med eller inte. Så idag tänkte jag passa på att visa ett lack som jag fick i födelsedagspresent av en av mina arbetskamrater, känner de mig eller vad?


Pistage Dream är ett dammigt pistagegrönt lack med grönt skimmer. Som så många andra krämlack med skimmer så tappar Pistage Dream en hel del av skimmret när lacket väl kommer på nageln medan det syns tydligt i flaskan. Men det gör inte så mycket enligt mig för lacket är väldigt fint i alla fall och jag trivs jättebra i den här färgen.



Lacket är lite skirt och det går åt tre lager för fulltäckning. Om du inte har något emot lite VNL i solljus så hade du kunnat klara dig med två lager. Men trots att lacket är skirt så är det inte på något sätt tunt och svårt att måla med. Jag är som sagt jättenöjd med lacket, Gina Tricot fortsätter att imponera, så tack så mycket Karro!




Translation: It's Wednesday again and by now we know that this means Green Wednesday at Karin's, it has become given just like Blue Monday, Holo Friday and Nail Art Sunday among us polish bloggers no matter if you chose to participate or not. So today I'm going to show you a polish that I got as a birthday gift from one of my co-workers, do they know me or what?

Pistage Dream is a dusty pistage green polish with green shimmer. Just like with a lot of creme polishes with shimmer Pistage Dream loses a lot of the shimmer when it ends up on the nail while it's more visible in the bottle. But that's no problem according to me since the polish is very nice any way and I love wearing this color.

The polish is a bit sheer and it takes three coats for full coverage. If you don't mind a little VNL in sunlight you would probably be fine with two coats. Even though the polish is sheer it's not thin and not difficult to use. I'm very pleased with this polish, Gina Tricot keeps on impressing me, so thanks a lot Karro!

29 kommentarer:

  1. Svar
    1. Visst är den. Jag blir så sugen på färger liknande den här nu när våren är på gång :)

      Radera
  2. Säger som ovanstående,en fin och vårig grön:-)
    Jag ska ha det i nån låda jag med,och vad jag minns så gillade jag väldigt mycket att bära det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan vara lite svårt med ljusa nyanser till ljus hy, i alla fall så tycker jag det. Men det här trivs jag väldigt bra i :D

      Radera
  3. Fint och vårigt! En härlig grön. :)

    SvaraRadera
  4. I love these Spring color and thank you for commenting on my posts.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you! Yes, spring colors are the best right now :D

      Radera
  5. Riktigt snyggt. så glad nu när alla vårfärger visas överallt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det underbart! Nu känns det verkligen som att vintern är borta för den här säsongen, även om det fortfarande är lite kallt.

      Radera
  6. Hi Elin! That's such a lovely Spring shade! I had the privilege of owning a few Gina Tricot polishes through a polish friend in Sweden, and I love the colours!
    Thanks for dropping by my blog, by the way :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gina Tricot actually makes really good polishes for a cheap price. Let me know if you want help with getting more of their colors :)

      Radera
  7. Verkligen en fin grön, påminner om Orly Coachella Dweller =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den påminner en hel del om Coachella :)

      Radera
  8. Väldigt snyggt. Som Karin säger påminner det mycket om orly lacket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det påminner en hel del om Orly-lacket och tur är det för mig eftersom jag har suktat en del efter Coachella :)

      Radera
  9. Detta var jättesnyggt! Jag har inte sett det någonstans förut, så det var kul att se. Verkligen roligt att Gina Tricot kommer ut med såhär imponerande lack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Gina Tricot har riktigt bra lack faktiskt. Jag fastnar alltid vid deras nagellackshylla när jag är där :)

      Radera
  10. Det här har jag med och det är såååå fint! Älskar skimret i det och det finns det ju inget i Orlylacket ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej precis, inget skimmer i Orly-lacket ;) Men de är fina båda två ändå :)

      Radera
  11. Härligt! Det här ser jag nog till att skaffa; är också ett fan av Ginas lack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag att du ska göra. Sist jag var på Gina så hade de en massa fina vår- och sommarlack :D

      Radera
  12. Det där har jag suktat efter länge nu, tack för swatchen. När mitt köpstopp är slut ska jag definitivt köpa detta! :)

    SvaraRadera
  13. Svar
    1. Jajamen! Här i Jönköping gör det det i alla fall :)

      Radera
  14. Är Ginas lack bra? Tänkte om de är värt att köpa hem några. :)

    SvaraRadera