onsdag 10 april 2013

Grön Onsdag: China Glaze - OMG a UFO

Det här lacket tänkte jag egentligen visa under Karins Grön onsdag förra veckan, sen ändrade jag mig av någon anledning och nu ändrade jag mig igen och kunde inte låta bli lacket längre. Ja, man kan nog säga att jag är lite velig. Men till mitt försvar så kan jag ju säga att lacket är otroligt vackert och mer eller mindre ropade efter mig när jag stod och funderade över gröna lack.


Så här har ni skönheten OMG a UFO från Hologlam-kollektionen vilket ni säkert redan har räknat ut. Jag kan inte direkt säga att jag ångrar att det var det här lacket som fick åka på inför dagens inlägg, däremot att jag var tvungen att ta bort det innan jobbet. OMG a UFO är ett olivgrönt holografiskt lack med linjär effekt. Galet vackert är vad det är och jag börjar genast få lite ångest över min sammanfattning av den här kollektionen då jag ska försöka rangordna lacken. Det kommer att bli tufft helt klart.





Precis som med de tidigare Hologlam-lacken så räcker det med två lager för att få det opakt. Jag grundad med Make Up Stores Aqua Fix och hade inga problem med vare sig holosjuka eller bald spots. Däremot gör mina torra nagelband att städningen efter lackning blir lite problematiskt eftersom allt sätter sig som berget, men det är ju inte lackets fel.



Translation: I was going to show you this polish during Karin's Green Wednesday last week, then I changed my mind for some reason and now I changed my mind again and couldn't keep away from the polish any longer. Yes, you can say that I have some trouble making up my mind. But to my defense this polish is amazingly beautiful and more or less called out at me when I was trying to decide which green polish to chose.

So, here you have the beauty OMG a UFO from the Hologlam collection which I'm sure you already have figured out. I can't really say that I regret that this was the polish I put on for today's post, although I do regret that I had to take it off for work. OMG a UFO is an olive green holo with linear effect. It's crazy beautiful and I'm already starting to get some anxiety over the summary I'm going to do about the collection where I have to decide which polishes I like the most. It's definitely going to be difficult.

Just like with the other Hologlam polishes it's enough with to coats for full coverage. I started with Make Up Store's Aqua Fix and had no problem with neither holodisease or bald spots. Although my cuticles are so dry that the cleaning up afterwards where really troublesome but that isn't the polish's fault.

14 kommentarer:

  1. Grymt snyggt! Jag sparar lite på mina Hologlams och kommer nog inte testa dem förrän till sommaren men jäklar vad svårt det är att låta bli dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar också tänka så med mina hololack men dessa kunde jag bara inte låta stå :P

      Radera
  2. Jag älskar OMG A UFO, färgen är verkligen hur vacker som helst! Funderar på att lacka med en Hologlam idag jag också, men jag kan inte bestämma mig för vilken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju det som är det svåra, att försöka bestämma sig för något av lacken.

      Radera
  3. Oh my, the color is amazing!

    SvaraRadera
  4. Väldigt sugen på stora delar av denna kollektionen men kanske främst denna gröna:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja denna är en riktig fining och helt klart en favorit ur kollektionen så här långt.

      Radera
  5. Riktigt snyggt olivgrönt hololack, ja! :) Om jag ska köpa några ur kollektionen är detta nog ett av dem.. Hade du överlack på?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej inget överlack, men det gör ingen skillnad i effekten har jag märkt med de andra.

      Radera
  6. Kollektionen har inte lockat mig så värst mycket, men det här är helt klart ett lack i min smak. Det lär för eller senare hamna hemma hos mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja detta är riktigt fint och precis som med When Stars Collide så sticker det ut från resten av kollektionen.

      Radera