lördag 24 november 2012

M: Girly Bits - Magically Delicious

Jaha, då har vi kommit halvvägs genom alfabetet och det är därmed dags för bokstaven M och mitt första och enda Girly Bits. Detta heter Magically Delicious och är ett superskimrande grönt glitterlack. Jag har inte varit så förtjust i grönt innan men jag märker att jag börjar gilla det mer och mer och det här lacket älskar jag!


Lacket har en svagt ljusgrön bas med guldfärgade hexagonglitter i två olika storlekar samt mindre holografiska shimmerpartiklar. Lacket är väldigt skirt och blir inte opakt trots många lager och jag ska i ärlighetens namn erkänna att jag tappade räkningen på hur många jag gjorde. Tror att jag kom upp i 4-5 kanske och som ni ser så är det fortfarande en tydlig VNL. Men i min mening så gör det inte så mycket för jag älskar hur det här lacket ser ut på mina naglar i alla fall.


Formulan är kanon, men det är lite svårt att fördela glittret jämt över nageln däremot torkar lacket snabbt så hela proceduren med fyra lager blir faktiskt inte jobbig. Det gick åt två lager Seche Vite för att bli av med det skrovliga från glittret, möjligtvis att jag hade behövt lägga på ett lager till idag när lacket har sugit åt sig de som jag lackade på igår men eftersom jag ändå måste ta bort det innan jobbet imorgon så känns det rätt onödigt. Det har faktiskt hållit sig rätt så slätt ändå och jag kan bara känna visst glitter på ett fåtal naglar.



Titta vad snyggt de holografiska shimmerpartiklarna lyser upp i olika färger och detta är inomhus i ljus från en molnig himmel. Hade önskat lite sol den här dagen så att jag hade kunnat ta riktigt fina bilder. Jag kan tänka mig att det här lacket skulle vara riktigt snyggt som layeringlack också, men det får bli ett senare projekt.




1 kommentar:

  1. Synd att det var så tunnt. Men som layering ovanpå grönt eller möjligen svart tror jag det hade blivit riktigt bra för potentialen finns där!

    SvaraRadera