söndag 11 november 2012

C: Color Club - Candy Cane

Idag har jag en allitteration att bjuda på. Mitt val till lack på bokstaven C är nämligen Candy Cane av Color Club. Candy Cane kom ut tillsammans med fem andra lack i kollektionen Beyond the Mistletoe vintern 2011. Detta var ett av de första Color Club-lacken jag köpte och jag trodde inte att lacket skulle vara så pass opakt som det faktiskt är.


Candy Cane är ett rosa multifärgat glitter. Jag kan se nyanser av rosa, blå, lila men även en svag skymt av holografiskt glitter. På bilderna har jag använt mig av tre lager men om man verkligen låter första lagret torka och lackar försiktigt så kan man klara sig på två.


Lacket är inte så svår lackat som vissa av mina andra Color Club-glitter utan formulan är faktiskt helt okej. Visst, är man inte försiktig eller har på lite för lite lack på penseln kan man knuffa runt glittret en hel del utan att få det som man vill.


Mina bilder gör i ärlighetens namn inte lacket rättvisa utan det här är ett väldigt skimrande glitterlack och i solljus är det hur fint som helst. På bilderna har jag använt mig av ett lager Seche Vite men för att bli av med all skrovlighet kan det krävas åtminstone ett lager till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar