fredag 9 november 2012

A: Isadora - Ancient Ruby

För att verkligen få fart på min nya blogg så tänkte jag ta efter Solveig på Nailinits idé och starta med ett ABC-tema. Detta innebär att mina kommande 26 inlägg kommer att gå från A till Z där lackets namn måste stämma överens med dagens bokstav. En riktigt rolig idé och förhoppningsvis kommer detta att hjälpa mig att välja lack som jag kanske inte annars hade tänkt på, en liten hjälp på vägen att välja i djungeln av alla flaskor helt enkelt.

Idag börjar jag därför så klart med ett nagellack som börjar på bokstaven A. Valet föll på Isadoras nyutkomna lack Ancient Ruby som ingår i kollektionen Jewels of the Orient. Det är ett shimmerlack som skiftar i rött. Jag föll direkt för lacket när jag såg det på Åhlen's, att de dessutom hade ett erbjudande om att man fick ta 3 lack och betala för 2 gjorde ju inte saken sämre. Ancient Ruby fick därmed följa med hem tillsammans med några andra kompisar ur kollektionen som jag säkert kommer att swatcha senare.


Trots min entusiasm inför det här nagellacket så måste jag nog säga att jag blev besviken. I flaskan skiftar lacket i en härlig röd färg men på nageln är det en annan historia. Lacket torkar mycket mörkare än vad jag hade tänkt mig och den röda skiftningen syns knappt alls utan färgen går snarare åt lila.


Att fånga färgskiftningarna med min kamera var så gott som omöjligt. Jag lyckades hyfsat bra när jag testade lacket för ett par dagar sedan men du får leva med att det är slarvigt målat plus att pekfingernageln på något sätt har blivit missfärgad.


Någon som däremot lyckades fånga färgen alldeles utmärkt är Fröken Rosa, klicka här om du vill se hennes recension av Ancient Ruby. Om man bortser från färgen på lacket som egentligen inte är fult på något vis utan bara inte levde upp till mina förväntningar så är formulan en ren dröm. Lacket är opakt redan efter ett lager.


Överlag så är det ett väldigt bra lack, färgen är fin trots att den är mörkare och skiftar i en annan färg än vad jag hade tänkt mig. Men det är troligtvis inte ett lack som jag kommer att använda mig speciellt mycket av, trots den utmärkta formulan. Jag kan bara hoppas att resten av lacken i kollektionen är lika underbara att använda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar