torsdag 28 mars 2013

Nail Art: Easter Eggs

Påskvecka - Easter Week

Nu har halva påskveckan gått utan att det egentligen har varit påsk, det känns ju lite konstigt förstås men jag har varit i mer påskstämning det här året än vad jag någonsin har varit tror jag. Att hela tiden sitta och fundera ut påskmanikyrer har så klart hjälpt till och lite att det kom världen sötaste lilla påskkärring utanför jobbet idag som gick och delade ut påskgodis till de som gick förbi. Vilken fin gest mot de som ligger på sjukhus och kanske inte få fira påsk i år, tycker ni inte?


Det blir nail art idag med, mestadels för att jag tycker att det är så kul att sitta och pyssla med naglarna på kvällarna. Idag kommer inspirationen från påskägg och även om jag kanske behöver träna på att få jämnstora prickar så är jag nöjd med den här designen med. 



Jag har använt mig av följande lack:
China Glaze - Sweet Hook
Kicks - Mini Gelato
OPI - Pink Friday
Kicks - Miss Sunshine
China Glaze - Kinetic Candy
och det vita är Nordic Cap - NP13




Translation: Half of Easter Week has now passed without that it have been Easter yet, feels a bit weird of course but I think I have been in a bigger Easter spirit this year than I have ever been before. That I'm constantly thinking about Easter manis might have something to do with it but also that the world's cutest little Easter witch went outside of my work today and offered candy to those who passed her. What a nice gesture for those who has to spend their Easter at the hospital, don't you think?

I'm showing you nail art today as well, mostly because I love to sit and play with nail designs in the evenings. Today's inspiration is from Easter eggs and even though I might need to practice on getting my dots more even I'm satisfied with this nail art as well.

21 kommentarer:

  1. Åh vad kul, vi visar nästan precis lika manikyrer idag! Jättefint. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg det :D Det var inte stor skillnad alls :P

      Radera
  2. Nice Blog :)

    You are invited to my "International Giveaway by Born Pretty Store".
    http://beauty-fulll.blogspot.com/2013/03/international-giveaway-by-born-pretty.html

    SvaraRadera
  3. Jätte fin, sitter med en väldigt snarlik på naglarna själv:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar som att det var en populärare påskdesign än vad jag trodde :P

      Radera
  4. Åhhh vad snyggt! Jätteläckert blev det. :-)

    SvaraRadera
  5. Snyggt! :D Prickar är ju aldrig fel!

    SvaraRadera
  6. Snyggt!!
    Äntligen idag så har jag klickat hem ett gäng dottingtools ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kommer älska dem :D Det har aldrig varit så roligt att göra prickar.

      Radera
  7. I don't understand a word of what you wrote but one image says more than a 1000 words, right? :-) Your nails look lovely! Love the polka dot print, and the pastels are so pretty.

    SvaraRadera
    Svar
    1. True, a picture does say more than a 1000 words. Although, you have a translation at the bottom of every blogpost ;)

      Thank you! Pastel are my biggest craving right now :)

      Radera
  8. Jättefin påskmanikyr! Ha en trevlig påskhelg! :)

    SvaraRadera
  9. Ja, visst bidrar det till högtidspyssel-stämningen när man har manikyrer att fundera över :) Riktigt söta påsknaglar som du har gjort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har verkligen börjat fundera mer och mer på hur jag ska omvandla saker jag ser till nail art :P

      Radera