söndag 24 mars 2013

KBShimmer - Hex Appeal

Här kommer inlägg nummer två precis som utlovat. Det här är det lacket som jag hade tänkt ha på min födelsedag i fredags men tiden räckte inte riktigt till till att måla naglarna så det fick gå ändå. Men lacket åkte på igår istället och jag lyckades fotografera det innan det var dags att åka iväg igen.


Hex Appeal är ett av KBShimmer-lacken som jag beställde hem från Harlow & Co förra veckan. Det här är ett blått jelly med hexagoner i olika storlekar och färger, jag kan se blå, lila, rosa och silver. Sedan finns det smått, smått holografiskt strängglitter i samt holografiskt mikroglitter. Precis som med I Got a Crush On Blue, som jag visade er tidigare i veckan, så är det här ett lack med mycket djup.



Formulan är precis som med de resterande KBShimmer-lacken helt perfekt. Eftersom det är en jelly så krävs det i alla fall tre lager för att få en bra täckning men beroende på hur mycket VNL man står ut med så kan man självklart ha på fler. Det är ett lättapplicerat lack och glittret sprids ut helt okej över nageln och det är lätt att få upp dem ur flaskan. Jag älskar det här lacket. Det blåa tillsammans med det lila och rosa glittret är verkligen snyggt!



Translation: Here's the second post just like I promised. This polish is the one I had in mind for my b-day but unfortunately there wasn't enough time to do my nails so I had to manage with out it. But yesterday I had to put it on and I managed to photograph it before it was time to leave the house again.

Hex Appeal is one of the KBShimmer polishes that I ordered from Harlow & Co last week. This one is a blue jelly with hexes in different sizes and colors, I can see blue, purple, pink and silver. There's also tiny, tiny holo bars and holo microglitter. Just like with I Got a Crush On Blue, that I showed you earlier this week, this is a polish with a lot of depth. 

The formula is just like with the rest of the KBShimmers amazing. Since this is a jelly it takes at least three coats to get a good coverage but depending on how much VNL you can stand you can add more coats. It's easy to applicate and the glitters spreads out nicely onto the nail and it's easy to get the glitter out of the bottle. I love this polish! The blue together with the purple and pink glitter is really gorgeous!

6 kommentarer:

  1. Haha jag hann tänka "ÅH det här vill jag ha!" innan jag insåg att jag ju HAR det :P
    Köpte det ju också från Harlow, glömde att det var det här jag valde till sist! Jättefint ju!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vilken tur, då sparade du några kronor :P Det är verkligen hur snyggt som helst :)

      Radera
  2. Härligt lack! Blått och glitter är grymt ihop!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen en vinnande kombination :)

      Radera