söndag 13 januari 2013

Falskt OPI - The It Color

Jaha, då var den här veckan nästan slut och därmed även temat som ni har fått dras med hela veckan. Idag är det nämligen dags för det sista falska OPI-lacket som jag hade tänkt att visa er och jag tänkte att vi skulle sluta på topp med ett riktigt färgstarkt lack.


The It Color är ett gult lack som likt majoriteten av alla gula cremelack har en tunn formula och en förmåga att inte vilja flyta ut över nageln utan istället ger ett väldigt flammigt intryck. Fördelen är att varje nytt lager minskar det flammiga och topplacket gör att det så gott som inte syns alls. Jag har valt att ha fyra lager men konstaterade att tre eller fyra lager inte gjorde någon större skillnad.




Utifrån swatches på det äkta lacket så tycks det här ha så gott som identisk färg. Det här lacket är verkligen gult och utan tvekan det gulaste lacket jag har i min samling. Missfärgningsrisken är hög och jag valde därför att ha dubbla lager baslack under och lyckades komma undan utan en enda färgskiftning i nageln, puh! Gult är en färg som jag fortfarande kan ha lite svårt för att tycka om på mina naglar men den börjar sakteligen att bli bättre och bättre. Vem vet, till sommaren kanske det här kommer vara en ny favorit.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar