onsdag 15 maj 2013

Misa - Let's Go Green

Det blir ett sent inlägg idag, ganska sent i alla fall. Jag blir så himla lurad av ljuset och tror att klockan är mycket mindre än vad den egentligen är men sedan när jag funderar över allt jag har hunnit med så fattar jag att det måste vara senare än vad jag tror. Visst är det skönt nu när det börjar bli ljusa kvällar, det är den bästa delen med sommaren enligt mig. Idag är det onsdag och det betyder Grön Onsdag hos Karin.

Today you'll get a late post, quite late any way. I get so confused by the light and think that the time is much less than it really is and then when I think about all the things I've done during the day I realize that it has to be later than I think. Isn't it great now when the nights get lighter? That's the best part of summer if you ask me. Today it's Wednesday and that means Green Wednesday at Karin's.


För ett tag sedan shoppade jag Misa-lack på rea och ett av dem var Let's Go Green. När jag fick hem flaskan och såg hur det såg ut så blev jag lite orolig, för det här såg verkligen ut att vara ett frostlack och som många av er vet så är det inte min favorit någonstans. Men väl på naglarna så såg det faktiskt mycket bättre ut än vad jag trodde att det skulle göra.

A while ago I bought Misa polishes at a sale and one of them was Let's Go Green. When I first saw it at home I got a bit worried because this one really looked like a frost in the bottle and if there's something I don't like it's frost. But when I got it on the nails it didn't look as bad as I thought.



Let's Go Green är ett grönt neonlack med guldigt skimmer i. Guldskimret syns på nageln men det är definitivt tydligare i flaskan. Färgen är något starkare än vad min kamera vill snappa upp och första och sista swatchbilden är nog de som visar den riktiga färgen bäst.

Let's Go Green is a green neon with golden shimmer. The shimmer is visible on tha nails but it's definitely more visible in the bottle. The color is some what stronger than my camera want to pick up and the first and the last picture is probably the ones closest to the truth.



Två lager räcker för att lacket ska bli opakt och det torkar relativt snabbt. Jag förvånas varje gång jag får på mig ett lack som det här över hur jag har gått från att verkligen inte trivas i grönt till att bara älska det.

Two coats are enough for full coverage and it dries pretty fast. I get surprised every time I put on a polish like this over how I've changed from not feeling comfortable in green to loving it instead.

10 kommentarer:

  1. Läcker grön, men jag tycker inte det var sådär mycket neon över det.... Men snyggt var det iaf. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mer neon i verkligheten men min kamera ville inte riktigt plocka upp det men ja snyggt är det oavsett :)

      Radera
  2. Vilket härligt lack! Otroligt häftig färg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det här är en färg som gör en glad :D

      Radera
  3. I solen var det väldigt fint!
    Skönt att ditt finger läker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu är det inte mycket kvar av såret, skönt!

      Radera
  4. So beautiful, the shimmer is gorgeous. I like how 'grassy' this shade is! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, it matches the grass behind me perfectly :)

      Radera