tisdag 14 maj 2013

Pretty Serious - Daphne's Birthday Party

Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag för det är Daphne's födelsedag, Hurra! Hurra! Hurra! Ja, det stämmer. Idag är det exakt ett år sedan Pretty Serious lanserade sitt första lack och självklart vill de fira detta med ett alldeles speciellt födelsedagslack och vilket lack sen, det här bara skriker födelsedagsparty!

What day is it? Is it a regular day? No, it's not a regular day because it's Daphne's Birthday. Hurray! Hurray! Hurray! Yeah, that's right. Today it's exactly one year since Pretty Serious introduced their very first polish and of course they wanted to celebrate it with a special birthday polish and what a polish, this just screams out birthday party!


Daphne's Birthday Party är ett glitterlack fullproppat med smått hexagont glitter i alla regnbågens färger. Jag ser blått, grönt, rosa, rött, silver och guld. Det är ett väldigt opakt lack och det kräver därför inget underkläderslack för att vara heltäckande. Tre tunna lager är vad ni ser på bilderna med två lager Seche Vite.

Daphne's Birthday Party is a glitter stuffed with tiny hexes in every color of the rainbow. I see blue, green, pink, red, silver and gold. It's a very opaque polish and doesn't need a base color to fully cover. Three thin coats are what you see in my pictures with two coats of Seche Vite.




Lacket är lite tjockt men med tanke på allt glitter så är det fullt förståeligt. Det är i alla fall enkelt att fördela glittret enkelt över nageln och det torkar också förvånansvärt snabbt för att så här opakt glitterlack.

The polish is a little thick but considering all the glitter that's not so weird. It's easy to spread the glitter over the nail and it dries surprisingly fast for a opaque glitter like this on is.




Inte nog med att det här är det perfekta födelsedagslacket det kommer även få pryda mina fingrar på lördag när det är dags för finalen i Eurovision Song Contest. Jag är egentligen inget jättestort fan av Melodifestivalen och allt vad det innebär men nu är jag bjuden på Eurovision-fest och varför inte ta ut svängarna rejält och ha glitter och glamour även på naglarna, det ser ju trots allt ut som smått, smått konfetti.

This polish isn't just the perfect birthday polish it's also going to decorate my nails on Saturday when it's time for Eurovision Song Contest. I'm not really a huge fan of Eurovision and everything around it but now I have been invited to a Eurovision-party so why not go all the way and put glitter and glamour on my nails as well, after all it do look like tiny, tiny confetti.


Grattis på födelsedagen Pretty Serious! Tack för ett fantastiskt nagellacksår och jag ser fram emot kommande kollektioner som jag är säker på kommer vara minst lika fantastiska.

Happy Birthday Pretty Serious! Thank you for an incredible polish year and I'm looking forward collection that I'm sure will be at least as fantastic.

10 kommentarer:

  1. Glitter är galet kul och det här var galet och läckert. Jag är ett stort fan av Eurovision så jag måste ju ha också ha nåt snyggt på naglarna till på lördag!! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan verkligen aldrig gå fel med glitter. Jag bara älskar det här lacket :D

      Radera
  2. Wows this is stunning, your photos are gorgeous! Happy Birthday to Pretty serious! I bet this would look gorgeous as an ombre on dark nails!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you! :D Yes, I thought about putting it over dark nails as well. Have to try that some day :)

      Radera
  3. Wow, det är verkligen fullproppat med glitter i det lacket, så coolt när man kan få heltäckande med enbart glitterpartiklarna! Nej, jag är inte heller något stort fan av Melodifestivalen, men om man ändå tvingas utsättas för det, så är det ju roligt att gå "all in" i glittrighet när man ändå måste :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag med. Naglarna ser ut som små discokulor och det går inte att sluta titta på dem :)

      Radera
  4. Svag för de här lite lätt hysteriska glitterlacken:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här. Hur mycket jag än försöker så kan jag inte låta bli glitterlack :)

      Radera