tisdag 9 april 2013

KBShimmer - Where My Peeps At

Jag har fått total dille på gula lack den senaste tiden, speciellt härligt ljusgula och ännu hellre pasteller. Jag tror inte att jag någonsin kommer hitta ett sådant lack och tänka att "Nej, det här behöver inte jag!". Lacket som jag tänkte visa er idag är ett sådant lack som jag bara visste att jag var tvungen att ha och därför blev jag riktigt besviken när det sålde slut på Harlow & co på ett ögonblick. Men när de hade restock så var jag snabb som tusan och nu finns skönheten här hemma. Jag hade hoppats på att kunna visa er det under min påskvecka men eftersom posten troligtvis var lite överbelastad under den veckan så tog det längre tid för paketet att ta sig hit än i vanliga fall. Så ni får se det nu istället och det fungerar ju minst lika bra det.


KBShimmers Where My Peeps At är ett härligt ljusgult crelly med lite större cirkulärt glitter samt mindre hexagont glitter, båda i färgerna rosa, röd, grön, gul, blå och guld. Förutom gula lack så har jag även fallit pladask för cirkulärt glitter så jag behöver kanske inte förklara hur mycket jag tycker om det här lacket.




Formulan var bra precis som den brukar vara med KBShimmer även om jag tyckte att det här lacket torkar lite långsammare än vad jag är van vid. Tre lager gick åt för att få den täckning som ni ser på bilderna och då syns fortfarande lite VNL på sina ställen. Jag tycker inte att det här stör men om man absolut inte vill ha någon VNL så kan det vara bra att grunda med ett annat lack först.



Translation: I've gone completely mad for yellow polishes lately, especially light yellows and even more pastels. I don't think that I will ever come across a polish like that saying "No, I don't think I need this!". The polish I'm showing you today is a polish like that and I just knew that I had to have it, so I were really disappointed when it sold out at Harlow & co within seconds. But when they restocked I were really fast and now the beauty lives with me. I had hopes on showing you guys this polish during my Easter Week but since I guess the postal service had a lot to do during the holidays it took longer time to get it than usual. So you'll get to see it now instead and that's a time as good as any.

KBShimmer's Where My Peeps at is a lovely light yellow crelly with larger circular glitters and smaller hexes, both in the colors pink, red, gren, yellow, blue and gold. Besides yellow polishes I also got a crush on circular glitters so I guess I don't need to explain how much I love this polish.

The formula is as good as it always is with KBShimmers even though it dries a bit slower than I'm used to. Three coats is what it takes to get the coverage you see in the pictures and then it's still a bit VNL. I don't think this is a problem but if you don't want any VNL I would suggest you to use another polish as a base before applying this one.

10 kommentarer:

  1. Det här berhöver jag. Jag har missat alla gånger Harlow & Co. har haft restock på det. Det är så jäkla fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen hur fint som helst! Det blir säkert lättare att få tag på det efter ett tag.

      Radera
  2. Åh men tusan va snyggt!!!
    Tror verkligen att jag behöver detta ;)

    SvaraRadera
  3. Jag har samma sug som du efter gula lack just nu, och indielacken med sina glitterkombinationer är ju för härliga! Måste nog köpa någon variant jag med...

    SvaraRadera
  4. Rolig färgkombo och ett coolt lack! Perfekt till påsk! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det hade verkligen varit det perfekta påsklacket :P

      Radera